Saturday, March 21, 2009

Sudahlah Tuh Nik Aziz

Nik Aziz berhentilah menjadi munafik. Anda secara tidak langsung menyetujui permulaan yang dibuat oleh DS Hadi Awang untuk menubuhkan Kerajaan Campuran BN-PAS yang menjadi kemuafakatan semua rakyat Malaysia dan permulaan untuk kearah kebaikan.

Anda sebenarnya sedar akan kerosakan yang telah dibuat oleh peliwat itu dan anda sebenarnya sedar akan kesilapan yang telah berlaku di Perak. Anda malu untuk meminta Nizar berpatah balik ke pangkal jalan. Anda merasakan sudah terlambat. Nasi sudah menajdi bubur. Malu diri anda dibuatnya.


Nik Aziz berhentilah menajdi munafik. Ramai orang Malaysia mentertawakan anda kerana sikap kenyayokan anda. Anda merapu. Anda merasa diri andalah yang terbaik. Dalam erti kata lain, anda merasakan anda warak dan alim semahunya. Bayangkanlah anda memakai kopiah, berbaju kemeja dan berseluar slack selama 6 bulan.? Anda tahu apa rakyat Malaysia akan gelarkan.? Anda seorang Ustaz.

Disebabkan anda berjubah, berserban dan berjanggut sedikit, Anda digelar tok guru. Itulah persepsi rakyat Malaysia. Asalkan manusia itu berjubah, berserban dan berjanggut sedikit, title tok guru terus diberi.

Ini bukan untuk mengutuk anda tetapi fikirlah akan kerosakan yang telah menyelubungi diri anda. Anda sedar semua ini tetapi disebabkan anda tidak mampu bersuara anda di pergunakan oleh anak emas anda. Haduh..sedih sungguh Nik Aziz hari ini. Bertaubatlah dan bermuhasabahlah seketika wahai Nik Aziz apa yang telah anda lakukan.

Kerajaan Campuran yang dicadangkan oleh DS Hadi Awang anda sebenarnya menyokong tetapi tidak secara terbuka. Anda mengaku andalah nakhoda. Ya..benar, jawatan Mursyidul Am itu memberi makna yang besar kepada anda.

Anda melenting sebab kerajaan campuran. Anda tidak melenting, sebenarnya anda terkilan sebab permuafakatan yang dirancang itu tidak dibawa ke pejabat anda untuk dibincangkan. Anda seperti merasa disisihkan. Disisihkan apa..? Mereka tidak menyisihkan anda.

Mereka cuma khuatir kepada anak emas anda sahaja. Itu yang mereka tidak gemarkan. Jika berbincang bersama tiba-tiba hanfon anda berbunyi. Di hujung suara kedengaran suara anak emas anda. Itu yang mereka tidak gemarkan. Anda cepat sangat melatah.

Nik Aziz berhentilah menjadi munafik. Anda menajdi begini kerana anda dikelilingi oleh orang-orang yang munafik. Bapa segala munafik, itu dari Permatang Pauh. Dari dulu lagi anda tahu dia munafik. Anda juga tahu akan keceluparan semasa di dalam UMNO dulu. Tapi disebabkan dendam anda terhadap UMNO, anda cool saja.

Biarlah selagi parti merah itu berkuasa, saya sanggup berkawan dengan siapa saja termasuklah syaitan. Syaitan anda sanggup berkawan. Nik Aziz..Nik Aziz..! Tak payah nak jadi dukun atau berkawan dengan David Copperfield, Anwar Ibrahim itu pun sama tarafnya.

Tapi yang pasti, Nik Aziz tidak marah kepada DS Hadi Awang. Beliau sebenarnya terkilan kerana tidak diajak berbincang. Itu yang beliau sakit hati. Nak kata anak emasnya pun ada jugalah dah warning jangan terikut-ikut kumpulan berkopiah itu. Sangat kolot katanya.

Nik Aziz janganlah terperangkap dengan permainan catur dengan anak emasnya. Seelok-eloknya buanglah kerosakan itu risau nanti beliau sendiri meracau-racau akan kesilapan sendiri.

7 comments:

gotahlantun said...

WAH BETUL PUNYA PUKUL NIH GARA...
TERKEDU TOK NIK AJIH NIH...
TERKEJUT BADAK DIA...

BRAVO BRO, EDEN STUJU DAN SOKONG LU...

Z-MAY said...

sesekali biarlah terkedu...

ada orang, bila dia rasa dia bagus dan orang lain tak bagus, dia buat perkara buruk pun dia akan rasa dia masih terbagus... lebih-lebih lagi bila ada penyokong....insaf-insaflah...

Lord Garam said...

salam,

inilah masalahnya bila agama suku politik pun suku...kuasa politik boleh menyebabkan kebaikan dan keburukan

PARPUKARI said...

SALAM BRO, NIK AJIS MEMANG TAK LEH PAKAI BRO, DIA DAH NYANYUK TU...

Anonymous said...

Yes, which Islamic country in the world today is strong in technology, R&D, literature, etc?

The answer is a big NONE!

Drop Islam and malays would be a better race!

Anonymous said...

The truth hurts.

The Chinese or the yellow race is what brings progress. Just look at Asia……….is enough.

Whether they do it internationally or locally they will survive.

We can distinctly see the lowering of Malaysia standards of living as the percentage of Chinese in this country goes down.

In the 70s we were tops with 40 over percent of Chinese and today with only 25 percent we are far behind Singapore, Hong Kong and Korea.

Main reason is the number of such Chinese migrating to these countries - the best ones and rich ones.

Next ten years as the percentage goes even lower, we would be nearing Indonesia or Philippines.

Meanwhile enjoy your stay and the good time.

On the whole as the Chinese spreads out throughout the world, the average standards of these will have much higher standards of living over others.

Anonymous said...

Then let me re-quote Lee Kuan Yew:

Singaporean politician Lee Kuan Yew of the PAP, who publicly questioned the need for Article 153 in parliament, and called for a "Malaysian Malaysia".

In a speech, Lee Kuan Yew bemoaned what would later be described as the Malaysia social contract:

"According to history, malays began to migrate to Malaysia in noticeable numbers only about 700 years ago. Of the 39% malays in Malaysia today, about one-third are comparatively new immigrants like the secretary-general of Umno, Dato Syed Jaafar, who came to Malaya from Indonesia just before the war at the age of more than thirty. Therefore it is wrong and illogical for a particular racial group to think that they are more justified to be called Malaysians and that the others can become Malaysians only through their favour."

Eventually, and Singapore became an independent nation in 1965, with Lee Kuan Yew as its first prime minister.