Monday, March 02, 2009

Muzakarah vs Anwar Ibrahim Munafikun

(Dialog: Lu kena main Bro lepas nie. PAS dah hangin ngan Lu)

Muzakarah PAS-UMNO kembali bertaut bila kepanasan politik hari ini berkocak dengan pelbagai isu. Paling terkesan isu derhaka dan menyaman Tuanku Sultan oleh OKU dari Bukit Gelugor. Kedengaran cakap-cakap dari kem tertinggi PAS isu muzakarah telah dihidupkan semula secara berterusan bagi mengendurkan ketegangan yang berlaku dan demi perpaduan ummah.

Apa yang menarik permulaan muzakarah ini telah didominasikan oleh kelompok Ulama untuk menahan gelombang kem sekular yang berkiblatkan kepada Anwar Ibrahim Munafikun. Cakap-cakap berisi dari kem tertinggi PAS muzakarah ini timbul atas kesedaran bagi membuang pengaruh Anwar Ibrahim dari mendominasi kumpulan sekular menjelang Muktamar PAS bulan Jun akan datang.

Kem tertinggi PAS diberitakan telah patah hati atas tindak tanduk segelintir pemimpin PAS yang telah memesongkan asas perjuangan PAS dengan mengadaikan kepada Anwar Ibrahim Munafikun. Kemuncaknya, PAS menyedari perancangan halus Anwar Ibrahim Munafikun untuk mengkucar-kacirkan Perak bagi membolehkan peliwat itu mendominasikan Perak. Ini adalah kepastian dan kem tertinggi PAS menyedarinya.

Hasilnya, muzakarah yang tertangguh telah dimulakan dengan mengambil kira kecelaruan yang berlaku dewasa ini. Anwar Ibrahim Munafikun semakin gelisah kerana risaukan dukungan rakan sepermainan dan cuba mencari jalan penyelesaian khuatir penyokong-penyokong tegar PAS turut beralih arah.

Apa yang pasti dalam Anwar Ibrahim Munafikun merasakan boleh memperkudakan PAS untuk kepentingan politiknya, beliau perlu berhati-hati dengan perkembangan ini kerana di dalam politik pelbagai kemungkinan boleh berlaku sepertimana beliau di'cilok' di Perak. PAS dalam berhadapan dengan Anwar Ibrahim Munafikun sebenarnya adalah untuk kepentingan politiknya tetapi dalam diam-diam kebencian terhadap Anwar Ibrahim Munafikun tidak boleh disangkal lagi.

Atas kesedaran itu, PAS telah merancang untuk membuang pengaruh si peliwat itu sedikit demi sedikit walaupun terpaksa menjilat ludahnya dihadapan UMNO.

2 comments:

Anonymous said...

bagi saya muzakarah penting dlm survival melayu dan islam di msia. wlpun berbeZa ideologi tetapi masih ada lompong yang boleh ditutup dgn kerjasama yang sedikit tetapi bermakna

TAAVEEKUN PERAK said...

YA ALLAH YA TUHAN KAMI
AMPUNKAN DOSA PAS DAN PKR
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
JANGANLAH KAU PERCIKKAN MEREKA DENGAN ULAR BESAR
JANGANLAH KAU LIBAS MEREKA DENGAN RANTAI BERAPI
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MEREKA ITU BODOH DAN SOMBONG DI DUNIA
MEREKA MENJUAL AGAMA MU MENGIKUT SUKA HATI MEREKA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MEREKA MENJUAL 'ALLAH' DEMI MENGEJAR PANGKAT DUNIA
DIA YANG AKU MAKSUDKAN KHALID SAMAD DAN ANWAR DURJANA
AMPUNKAN DOSA MEREKA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR