Friday, November 25, 2011

Angkuhnya Mahfuz OmaQ......

Membaca kenyataan terbaru Mahfuz Omar pasti membuatkan ruangan blogosfera ketawa terbahak-bahak. Mahfuz dalam reaksinya menjelaskan PAS tidak akan sesekali menyertai UMNO dalam survival politiknya.

Baiklah, reaksi itu adalah sinonim dengan keangkuhan PAS. Sikap yang amat ditegah dalam islam, satu kalimah yang diperjuangkan PAS sejak turun temurun. 

UMNO seharusnya tidak perlu menutup pintu rundingan dengan PAS. Biarlah PAS mahu mengatakan apa saja. Kuncinya, kesedaran menunjangi politik bangsa akan terus menjadi kunci kepada perjuangan agama. Dalam hal ini, sebenarnya beban survival politik amat berat ditanggung PAS. 

Semenjak bercengkerama dengan aktivis kristian DAP dan PKR, PAS boleh diibaratkan sebagai pelacur agama kerana banyak tindakan melibatkan kesucian agama Islam gagal ditangani dengan berkesan oleh PAS.

Mengambil contoh dua isu besar mengenai Islam seperti Kalimah Allah dan JAIS - DUMC, itu adalah indikator bahawa PAS menggunakan agama demi kepentingan politik.

Oleh itu, 'gurauan' Mahfuz sebenarnya tidak lebih kata-kata semangat untuk diri sendiri dan meyakinkan penyokong PAS mengenai situasi ini.

Apa orang Kedah cakap....tak kelapaq la woii!..

3 comments:

Anonymous said...

memang umno kelapaq tahap nak mampus. Tanda-tanda umno nak mampus

Anonymous said...

SAPA TU? MAHPUH? OTAK TAKAT SRP BUKANNYA BULEH PAKAI! PENCACAI2 DIA PLAK LEPASAN DARJAH 6 SEKOLAH AGAMA RAKYAR PAS...TAK PAYAH NAK AMBIK POTLA DGN PEMIMPIN PAS YG HANYA TAHU BERCERAMAH MEMANJANG! ADA DEPA SEDIAKAN PRASARANA UTK RAKYAT? ADA DEPA SEDIAKAN KERJA UTK RAKYAT? ADA DEPA BOLEH BAGI KEBAJIKAN SECARA MENYELURUH & BERTERUSAN UTK RAKYAT?

POOODAH! CKP BERDEGAR2, SATU PROGRAM UTK RAKYAT KAWASAN DIA SENDIRI PUN TAKDAK!

RH said...

itulah realiti sesetengah orang melayu. Diangkatnya musuh yg nyata dipijaknya Melayu Islam yg sentiasa berbudi.

Bak kata orang, bila diberi diambiknya, tapi mulut terus menerus menghentam pada yg memberi. Berkatkah rezeki....

Selagi tidak boleh berfikiran terbuka dan cuba, dan cuba lagi untuk menilai maka hati kan sentiasa tertutup. Begitulah seterusnya hingga ke akhir hayat.

Cubalah berfikir dalam ketenangan. Bismillah dan mintaklah petunjuk dari Allah.

Sekian.