Sunday, August 21, 2011

PANAS: Manoharan Labelkan 'Melayu Bodoh Dan Malas'


Malam tadi telah berlangsung majlis makan malam DAP di Restoran Sin Mee Kin, Sekinchan. Biasalah DAP, bab cari duit dan samun duit dana pilihan raya memang bijak. Buat collection atas nama pilihanraya tetapi sebenarnya dicekau penyelaras.

Ini benda betol, kalu tak Teoh Beng Hock takkan bunuh diri pasal nak selamatkan kerja jahat DAP.

Dalam majlis tersebut antara figura penghasut yang hadir ialah Speaker DUN, Ng Sue Lim, M. Manoharan dan Saint Khalid Samad. Untuk ingatan, M. Manoharan ialah Adun Kota Alam Shah dan peguam Hindraf yang pernah cetus kontroversi dalam isu songkok 2 tahun lepas.

Dalam majlis ini, ucapan M. Manoharan telah mencetuskan rasa tidak senang dan ganggu gugat ketenteraman kaum. Ucapannya penuh rasis dan rasa macam nak kasi penampau.

Ini bukan perkara main-main tapi serius dan M. Manoharan perlu didakwa kerana mengeluarkan kata-kata perkauman yang ekstrem.

M. Manoharan telah melabelkan Dato' Seri Khir Toyo sebagai "MELAYU YANG BODOH DAN MALAS" selain menghasut yang hadir kebanyakan kaum Cina untuk tidak takut kepada orang Melayu. Katanya lagi, tanah air ini bukan milik orang Melayu dan hak sama rata perlu dilaksanakan. Bunyi komunis dan penuh sifat dendam dan benci yang memuncak.

Pada amnya, apa yang ditutur M. Manoharan sebenarnya menghala kepada orang melayu. Memetik nama Khir Toyo hanyalah penyedap untuk menambah kebencian. Niat sebenarnya lebih kepada menanam kebencian terhadap orang Melayu.

Alah siapa yang tak tahu game politik DAP. Jenis baling batu sembunyi tangan. Kalau tidak takkan Teoh Beng Hock sanggup membunuh diri untuk mengambil jalan selamat daripada diasak samseng-samseng DAP.

Bagi yang terlupa, M. Manoharan pernah ditangkap ISA semasa isu Hindraf memuncak. M. Manoharan juga pernah cetus kontroversi kerana keengganannya untuk memakai songkok semasa menghadiri sidang DUN yang pertama selepas dibebaskan dari Kemunting.

Kebencian Manoharan terhadap status quo Bumiputera turut dipersoal yang mahukan hak sama rata dengan bukan Bumiputera diberi taraf yang sama.

Dalam majlis yang gilang gemilang ini, Saint Khalid Samad mengulangi pendiriannya bahawa UMNO adalah dalang disebalik isu JAIS-DUMC. Siant Khalid masih tidak berpuas hati dengan kemunculan siri video yang jelas menampakan elemen-elemen memesongkan akidah orang Islam. Entah kat mana yang dikatakan UMNO yang terlibat. Vest dan topi penguatkuasa tak tertulis 'Hak UMNO'.

Fobia Saint Khalid tak pernah reda.

Majlis bak kut teh ini Saint Khalid tak keseorangan kerana ada lebih kurang 50 orang lebai PAS yang sama-sama dengar Manoharan kutuk melayu. Rata-ratanya mengganguk tanda setuju 'melayu itu bodoh dan malas'

Tolong buat repot Polis pasal statement M. Manoharan yang ekstrem dan #%#mak ini. Kalu Ali Setan boleh kena takkan gembala lembu ini tak boleh.

19 comments:

Anonymous said...

MOHARAN -MELAYU BODOH ATAU PARIA BODOH
BAGAIMANA PUNDEK LU KATA MELAYU BODOH JIKA PUNDEK LU DATANG JADI KULI LU PUNDEK
JANGAN MAIN NANTI MELAYU PANCONG LU LU PUNDEK
PUNDEK LU CUBA ,INDIA PUNDEK SATU KAUM YG PATUT DIHAPUSKN DLM MALYSIA
INI TANAH MELAYU ,LU PUNDEK ADA INDIA
LU CINA ADA NEGRI CINA
PERGI BERAMBUS
PUNDEK WA CHALLANGE LU MAI KITA FIGHT ONE BY ONE -PUNDEK LU GUNA PARANG , PISAU OK
WA MELAYU PAKAI TANGAN PUNDEK ITU WEAPON AKAN CABUT PUNDEK PUNYA OTAK
SIGN SURAT SIAPA MATI NOTHING TO DO WITH LAW , WILLING
JWAP
PUKI KELING MAI AKU HANTAR LU KENERAKA -DIA NI MATI LEBIH BAIK

ANAK BUKIT HIJAU said...

Salam.

Sebagai orang Melayu beragama Islam, aku rasa cukuplah sudah hangpa,keturunan pendatang yang tak sedaq diri, menghina agama kami dan bangsa Kami, Melayu.

Jangan ditambah lagi, kerana kesabaran orang Melayu Islam, ada had dan batasnya.

Jangan buat orang Melayu (tak termasuklah yang tidak mau mengaku berbangsa Melayu; sekadar berugama Islam)hilang akal dan membuat kerja-kerja yang hangpa tak suka nanti.

Aku merayu dan berharap pihak-pihak berkuasa dan bertanggungjawab ambillah langkah segera bagi membendung penghinaan ini.

Takut-takut kita akan sama-sama menyesal.

membawaharapanbaru said...

bila aku dgr citer mcm gini...ati aku jadi panas le....geram je nengok pekakas altrakiasu yang x pernah sedor diri.sombong dan pk tembolok sendiri. apa mereka ingat rumah ini rumah kongsi ka...ingatlah wei ...lu semua bangsat bangsat dari India dan China...menatang omputeh yg bwk korang dtg sini....kito org x halau you dulu pn sudah baguz...kitorang leh hormat engkorang tapi korang jgn pijak kepada kita org....nanti lunyai kita kerja....

membawaharapanbaru said...

weiiii....sedaraku dlm PAS...ckup la korang dok tergiler kan si mamat mamat bengong nih....marilah join kitoorang....sama kuatkan Melayu dan Islam. Kalu korang menang pun sure pasti korang jadi patung je....lepas tu depa tendang la lu....paling kuat pun lu boleh 60 kusi je....dalm sejarah election ada pernah lu org cecah 60???? marilah wei kita bersatu....

Anonymous said...

memang melayu bodoh..x kan x tau lg mcm mana depa dok kena tipu ngan pemimpin BN depa 2..melayu bodoh 10000x

Anonymous said...

dok melalak dalam blog jer lu olang bodo punya melayu kalo ada telor pi belasah la mamat manonono tu memang melayu sembang deras telo simpan wa cabar lu orang pi sembelih la paria pundek tu ada berani ka woiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....

Anonymous said...

MANO... YOU JANGAN INGAT MAJORITI MELAYU DI SEKINCHAN DAN PERSEKITARAN TAK PEDULI APA AWAK SUDAH CAKAP. AWAK SUDAH TUNJUK BIADAB !!!!!

ANYWAY, LET US KNOW WHEN WILL BE YOUR NEXT VISIT TO SEKINCHAN. RED CARPET FOR YOU.

HIDUP MELAYU.

Anonymous said...

MANOHARAN - LU LANGSI YA...PISANG KAKI MASAK CABAI...LU MA PUKI NIA MA LU CIBAI...KALU BRANI MARI SINI CERAMAH DI KOTA RAJA, KLANG...WA KASI LU BAIK PUNYA RED CARPET...HIDUP MELAYU...HIDUP ISLAM...MALAYSIA UNTUK ORANG MELAYU SAHAJA...SALAM AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR///

Anonymous said...

Melayu mesti perang sama ini keling paria.....asah parang semua melayu n bumiputra!

Anonymous said...

engok kat Penang la..DAPIGS kena BAKAR..
TAK LAMA LAGi..mungkn LGE, MANOHARAN & PATMANABAN akan menjadi abu..

perangai mcm babi.. balik Indiala..india dah maju..boleh berak tepi longkang Gangges.

Anonymous said...

Khalid samad dan pak lebai lain tu diam saja ke wlaupun melayu dihina?,,kesian aku tgk melayu berpolitik,,cuba klu cina dihina mcm tu,semua cina akan bersatu wlau berlainan parti politik,,tapi melayu?hanya terengih jer lah


sepatutnya dlm soal begini melayu kena satu suara wlaupn berlainan parti politik sebab ini membabitkan meruah melayu,,,,

betul lah pas langsung tak boleh buka mulut dan membelah bangsanya bila berada didepan dap,,,,,,langsung tidak boleh buat apa bila bangsa sendiri dihina begitu rupa bila berada didepan dap,,,

kesian

Anonymous said...

Anom 12.24.

Hang dok pi putaq Melayu bodoh kerana BN pasai apa.

Orang Melayu yang pandai tu kerana PAS & PKR la.

Bodoh ! kunun nak jadikan Malaysia negara Islam, cakap punyala besaq, kena bedehem dengan DAP kulup pun tutup kepala.

Jadilah Tok Lebai Kulup.

Kata orang sendiri yang lebih...

Anonymous said...

depa pun bayaq cukai kan.

suria16 said...

1 malaysia kita orang melayu boleh kawan sama india atau cina, tapi kita mesti ingat bangsa ini memang tak ada keiklasan langsung dengan kita sebaiknya kita juga mesti berwasangka dengan mereka ini.jauh sekali jangan mengangakat mereka menjadi pemimpin kita.mereka sebenarnya perlukan kuasa untuk menjahanamkan melayu,contoh kita dah nampak,buat keling ini hanya dapat aku kata,pukimak paria one to one ada beranika.

Anonymous said...

Betul kata Anak Keling Mabuk Manoharan "Melayu Bodoh Dan Malas". Maksudnya Melayu Bodoh Dan Malas ialah Khalid Samad dan Lebai-Lebai yang ada depan matanya.

Kerana Melayu Bodoh dan Malas le Kaum Keling ini dapat hidup senang. Kaum Keling ini dapat habuan Mabuk Todi dik kerana Melayu Bodoh Dan Malas.
Kerana Melayu Bodoh Dan Malas Kaum Keling ini dapat dirikan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil.

Kerana Melayu Bodoh Dan Malas le Kaum Keling boleh Auta di Bumi Bertuah ini.
Pukimak punya Keling Mabuk Todi Manoharan.

Tengok aja filem Tamil Keling Hidup Merempat Di India kutip nasi buangan daun pisang.

Keling tetap Kaum Pendatang di bumi Tanah Melayu ini. Sedarlah semua kaum Keling

Anonymous said...

INI PRIA KASI HANTAR BALI INDIA BIAR DIA JAGA DIA PUNYA ATOK LEMBU.. JANGAN MAIN2 SAMA INI MELAYU HA..NANTI KITA ORANG MELAYU BAKAR LU SEBELUM LU MAMPOS .....INGAT INI TANAH MELAYU LU CUMA TUMPAG AJA KAT SINI JANGAN BESAR KEPALA

penyokongketuanan said...

Manoharan memang hindu, tapi yang berlebai pun duduk sama dengan hindu yang kutuk Muslimin apa hal? Islam konon. Kenapa tak tiru apa yang Manoharan cakap, ulang dalam Muktamar? dasar MUNAFIK

sunan melayu said...

salam... bangunlah jgan bermimpi lagi... majukan dirimu bjuang untuk bangsamu melayu agama mu islam... bersatu jgan lagi diperbodohkan... biar dunia lihat betapa hebatnya anak melayu... bangkit anak anak jebat sekalian harumkan nama melayu... bgun anak anak tuah pertahankan tahta melayu bukan janji janjimu... bersatulah jadi satu... x akan melayu hilang didunia... amar makruf nahi mungkar... hidup bangsaku melayu...

Anonymous said...

I'm gone to say to my little brother, that he should also go to see this blog on regular basis to get updated from most up-to-date information.
My webpage - vida vacations