Friday, January 21, 2011

Tenang: Melayu Makin Meluat Dengan PAS

Bilik gerakan PAS di Kg Paya Merah. Perhatikan banner bendera PAS yang penuh dengan tulisan Cina dan Tamil. Ada pula bendera DAP. Nazak betul..!

Kita tahu PAS agak sukar untuk memasuki kawasan Melayu untuk meraih undi. Strategi menerjah ke rumah-rumah sebelum tengahari untuk melancap pemikiran orang Melayu tidak berjaya. Orang Melayu Tenang tidak menerima kehadiran PAS untuk menganggu keharmonian yang sedia ada.

Muslimat memilih sebelum tengahari adalah kerana khuatir sang suami ada bersama-sama di rumah setelah penat menoreh getah. Muslimat mahu berjumpa terus dengan kaum wanita yang majoritinya adalah pengundi DUN Tenang.

Disebabkan itu, PAS mengharapkan undi bukan Melayu untuk menghidupkan peluang agar tidak malu pulang dengan tidak bergaya.

Tradisi PAS dalam siri pilihan raya kecil sebelum ini adalah mengharapkan undi bukan Melayu.

Orang Melayu semakin ramai menolak PAS, lagi Nik Aziz mahu ajak orang Melayu tinggalkan UMNO.

Tak logik langsung.

9 comments:

Miak Bujat said...

UMNO buat lah kempen... kempen 'Tutup Pintu' jika nampak muslimat hamPAS tgh merayau-rayau cari mangsa.

santauangin said...

Harapan begitulah hendaknya kerana umum sudah mengetahui di mana PAS telah tersasar jauh dari pegangan parti yg asal. Tetapi buat BN jgn terlalu gah dgn mengatakan bahawa tidak ada org Melayu yg akan menyokong PAS kerana keputusan akan jadi sebaliknya. Oleh itu jentera BN wajiblah berkerja keras dlm memenangi hati pengundi melayu ini. Jadi BN jgn ambil mudah akan isu ini dan terlalu confident untuk menang andaikata kerja keras tidak di jalankan.

Anonymous said...

PAS ni setan besar..tu sebab kat kelantan blh tgk ramai org melayu susah..bg dia tak perlu dunia nie.akhirat jer.kalau kat dunia dh susah mcm mana nak tumpu akhirat..ini bukan zaman nabi dulu...semua perlu duit...ugama yang dibawa oleh PAS pulak sgt merbahaya umpama paderi kristian punya cara...menghalal kan kan yang haram dgn alasan anti blh bertaubat..mana ugama dia bawak rumah ibadat yg org islam tahu bangsa lain tak bole masuk di blh bawak...mana ugama dia guna arak pun dia blh halalkan..mana ugama di guna blh mengkhafirkan sesama islam..sepatut nya dia jd ulamak buddha atau hindu lagi bagus....semoga bala keatas org tua yang dah nak mati ne

last bloodz said...

pas dah lupa prinsip asal..
golongan pas skrng hanya mempolitikkan agama bukan mempertahankan agama..

bodoh dah terang2 nampak dap mainkan agama kenapa masih sokong????

Megat Alam Gempita said...

Cikgu Mala calon hamPAS ada skandal besar punyer !!! tunggu masa utk didedahkan oleh bloggers BPN...siap ko menangis ko nanti Mala!

Terpancut ko sebelum inzal!!!

MALAYSIAN UNITED said...

Salam.. Mohon jasa baik tuan utk link kan blog kami di dlam blog tuan..
www.malaysianutd.blogspot.com
TQ

Anonymous said...

...Yang calun umno BN to menyayi lagu cina dalam mandrin tu apa hal pulak? kemaruk nak kan undi cina??? dasar hipokrit pemimpin umno yahudi.

Anonymous said...

ISLAM adalah yang tertinggi dari bangsa atau bangsat...melayu ke..india ke...cina ke...dan yang sewaktu dengannya..

Anonymous said...

memang dah start meluat dan muak tengok kerenah BARUA/KELDAI peliwat & DAP babi ni....memualkan..penuh dengan mat/minah DUNGU,BEBAL dan SAMSENG TAIK MINYAK