Thursday, January 20, 2011

Tenang: PAS Sukar Tembus Kawasan Melayu.


Mula-mula sekali baca semula apa yang tersiar di laman rasmi untuk psywar DUN Tenang
Semasa majlis pengumuman pencalonan Puan Normala kelmarin, Anwar Ibrahim tidak kelihatan di Tenang.

Pelbagai helah diberikan pihak PAS, tetapi kini jelaslah dari surat seorang penyokong PAS di Malaysia Digest sini bahawa kepimpinan PAS Johor telah membuat keputusan meminta Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim tidak menghadiri.

Keputusan ini adalah satu tamparan buat Anwar yang telah menyumbang keapda kempen PAS dengan lawatan dua kali; pertama kali dalam satu ceramah dan kali kedua secara senyap-senyap.
Sambung seterusnya disini

Rupa-rupanya, sentimen PAS Johor terhadap Anwar Ibrahim berbeza dengan apa yang ditunjukkan PAS Pusat.

PAS Johor tidak mengalu-alukan kehadiran Anwar ke Labis. Dari apa yang diketahui PAS Johor langsung tidak mahu menjahanamkan potensi undi Melayu pada PAS dengan kehadiran Anwar Ibrahim.

Ahli-ahli PAS menjadikan kedai-kedai kopi di seluruh Labis untuk memberitahu bahawa, PAS sangat dominan dalam aktiviti kempen untuk memenangkan Cikgu Mala. Dijaja bagaimana agresifnya, jentera Muslimat bergerak menembusi kawasan Melayu seperti Kg Tenang, Kg Ayer Panas, Felda Tenang, Chemplak dan lain-lain kawasan Melayu.

Dalam ceritanya, PAS berjaya mempengaruhi dan menerangkan perjuangan suci untuk menubuhkan negara Islam.

Itu pak lebai serban hijau yang bercerita. Anak dara PASTI bawah umur pun depa sanggup rembat untuk sedapkan nafsu serakah.

Realitinya, tiada pergerakan jentera kempen menerjah kampung-kampung untuk meraih sokongan. Jangan salah anggap tempoh berkempen belum bermula maka PAS belum mahu buka langkah. Dalam tradisi PAS mana pernah depa ikut undang-undang. Semua nak dilanggar.

Kerana PAS tahu kekuatan BN di Labis sangat mengujakan.

No comments: