Wednesday, October 20, 2010

PRK Galas: Despretnya PAS...


Menjelang kempen PRK Galas, PAS dah tahu pekung aniaya orang asli agak sukar untuk ditutup lagi. Isu ladang rakyat dan kebajikan orang asli adalah isu besar yang akan menjerat PAS di Galas. Pengaruh Ku Li terhadap orang asli juga tak boleh dipandang rendah. PAS tahu susah nak cari makan kali ini.

Kolonel Mat, sudah bersusah payah memasuki hutan berjumpa Tok Batin untuk merasuah orang asli. Macam-macam cara mahu pujuk orang asli supaya pangkah undi calon PAS. Dividen RM200 sebulan belum lagi sah menjadi milik orang asli. PAS tahu pangkah BN automatik RM200 tak akan dapat.

Apa yang boleh dan sedang diracang PAS ialah menyegarkan pengaruh Chek Hashim di dalam kehidupan masyarakat Galas. Kalau boleh, isu ladang rakyat dan kebajikan orang asli perlu ditutup dengan cerita fantasi kehebatan Chek Hashim dan PAS di Kelantan.

Ini Bajet 2011 Najib yang mesra rakyat pun akan dicantah penceramah PAS. Yang paling bangsat nak kondem ialah Mr Bean PAS dan Idris 'Tertinggal Bas', si Ketua Penerangan PAS.

Ini adalah kali pertama PAS berada dalam keadaan sangat mendesak. Jika di Manik Urai, PAS gah dengan taktik lokaliti gambar Nik Aziz. Itu pun PAS potong UMNO di selekoh akhir kalu tidak malu besar PAS.

Nak tahu PAS despret atau tidak baca di sini. dan juga kat sini

Seronok woo....

No comments: