Wednesday, April 28, 2010

Nizar Antara Contoh Kiasu Yang Melampau


Asalnya aku mahu berehat seketika tetapi teman-teman lain rancak melemparkan kekecewaan atas suasana politik yang berlegar sekarang. Rasanya gatal jemari ini untuk menaip apa jua pandangan yang boleh dikongsi bersama.

Ketika PRK Hulu Selangor, sewaktu ceramah di Kalumpang Nizar dengan angkuh membangkit sentimen perkauman yang melampau dan fitnah yang dashat. Aku yakin ketika itu bersepah Polis dan orang UMNO yang mendengar ceramah itu.

Ini cabaran untuk UMNO. Siapa yang mahu membela Najib bila dia difitnah sampai macam tuh. Siapa yang mahu menjadi Hang Tuah membela maruah tuannya. Takkan perkara serius macam ini mahu diharapkan blogger menjadi benteng hadapan yang sudah sedia mengorbankan nyawa.

BN tak perlulah di buat post mortem kemenangan di Hulu Selangor kerana jika bukti ucapan Nizar itu tidak diambil peduli. Ini adalah virus yang tersedia di depan mata dan perlu dinyahkan.

Kita tak perlu mengharapkan lagi undi orang Cina kerana orang macam Nizar sudah bersepah-sepah disini. Baik dia Melayu atau Cina, pokoknya Melayu itu yang lebih suka menghancurkan negara ini.

Bagila label apa pun pada Nizar. Penderhaka, komunis, sosialis, opurtunis atau Ah Chong dia tak ambil peduli.

Perlu diketahui, sifat Nizar tidak mendatangkan rasa pelik. Dia berdarah Cina dan bukan terlatih dengan kesopanan bangsa Melayu menjaga maruah. Sikap Nizar adalah kesinambungan ultra kiasu orang-orang Cina.

Jenis bangsa yang tidak mahu mengalah...

1 comment:

Singh Is Kinng said...

Salam Bro GM,

I'm curious, cerita pasal Nijar kominis tapi si anak omak ada sekali. Apa dia maksud tersirat ... KJ ni 2x5 ngan Nijar kominis ke? HA HA HA