Thursday, April 29, 2010

Diam Anwar Tandanya Setuju.


Rasanya sudah banyak pendedahan berkaitan Anwar Ibrahim didalam blogosfera yang dipaparkan dengan pelbagai bukti. Susur jalur Anwar Ibrahim dari mula-mula terlibat dengan demonstrasi jalanan, salah guna kuasa Timb. PM sampailah pendedahan perilakunya yang mempunyai nafsu luar tabii.

Banyak blog yang konsisten menceritakan pasal anak Ibrahim ini. Dari cerita dalam opis sampaila kepada cerita dalam kelambu, semua telah didedahkan dan dibogelkan.

Jika cerita bab saman 100 juta Anwar pada Muhyiddin Yassin dan Anifah Aman, dia cukup lantang dan berani untuk berhujah. Tapi kenapa, blogosfera tidak diambil tindakan oleh Anwar.?


Kenapa Anwar diam membisu tidak mahu mengambil tindakan pada blog-blog yang terang-terang mengaibkan dia. Tak beranikah atau Anwar sudah hilang buah keradut. Sangat menghairankan apabila tidak pernah timbul pun niat Anwar untuk mengambil tindakan menyaman berbillion ringgit pada blog-blog yang mengaibkan dia sekeluarga.

Blogosfera pakatan mungkin berpendirian, Najib juga tak pernah menyaman blog-blog yang memfitnahnya dalam kes Altantuya. Pokoknya, Najib sudah bersumpah laknat berulang kali dalam masjid dan pentas ceramah menafikan pembabitannya.

Adakah kita pernah dengar Anwar mahu bersumpah laknat tidak 'membontoti' pembantunya dan lain-lain orang. So what..!

Tak payahlah nak kata rakyat akan terus bersimpati pada Anwar. Zaman itu sudah lama berlalu. Zaman sekarang makin ramai yang meragui anak Ibrahim ini. Makin ramai pihak-pihak yang mendedahkan siapa Anwar sebenarnya.

Konklusinya cukup mudah seperti kata orang-orang tua...diam tandanya setuju. Diam Anwar tentang pendedahan ini tandanya, Anwar mengiyakan segala-galanya...

2 comments:

Anonymous said...

silap tu. diam anwar bukan tanda setuju tapi takuuuttttt.............

Anonymous said...

sesunguhnya memfitnah itu lebih besar dosanya dari membunuh.......jadi jika and tidak mempunyai bukti yang kukuh berserta saksi yang adil jangan lah nak melemparkan tuduhan, semata-mata ingin menjatuhkan air muka seseoarng..!!!!!!!!!