Sunday, December 06, 2009

X-FILES: Melayu Dan Wawasan Singapura

Tokey nak pesan kat oghang Melayu Penang. Tak kira hangpa dari parti mana pun tapi kalu hangpa ghasa hangpa ada maruah dan tak rela diperbodohkan mulai hari ini bangkitlah untuk selamatkan Penang daripada menjadi seperti Singapura atau dengan bahasa mudahnya jangan jadi seperti Melayu Singapura yang mengucapkan selamat tinggai pada saudara mara di Semenanjung kononnya hendak mencari kehidupan baru di Singapura 45 tahun dulu.

Pikiaq dan renung semula sejarah dulu. Belajaq daripada kesilapan warisan lampau Melayu Singapura. Apa yang depa dapat. Hendak laungkan azan pun depa malu-malu alah.

Mengikut pengiraan, manusia yang berhati DAP harbi Penang la nie dok selesa ataih meja congak bahagikan tanah sesama depa. Depa nak buat macam mana dulu Lee Kuan Yew halau Melayu cam hangpa sikit-sikit dari bumi Singapura. DAP praktikkan 'skil' dan 'wawasan' Singapura terjemahkan kat Penang, tanahair hangpa semua.

Jika la nie hangpa masih tak sedaq dan lembik cam oghang Kepala Bataih, aku ucapkan 'sayonara' kat hangpa. Jangan marah dan jangan terasa hati. Bacalah kat bawah ni apa yang hangpa bole buat dan buat dan terus buat....

1. Menghantar MEMORANDUM BANTAHAN KEPADA MAJLIS TANAH NEGARA.

2.Menghantar MEMEORANDUM BANTAHAN kepada SURUHANJAYA PILIHANRAYA.

3. Menghantar MEMORANDUM BANTAHAN kpd KEPALA CINA SOSIALIS P.PINANG.

4. Membuat ceramah dan seminar terbuka di Pulau Pinang.

5. Membuat undian secara online di Facebook.

6. Meminta agar kakitangan kerajaan Negeri TIDAK MEMATUHI SEBARANG ARAHAN KEPALA CINA SOSIALIS.

7. Bangkit dan bersemuka dgn YB-YB Cina Sosialis P.Pinang.

8. Memasang sepanduk bantahan secara besar-besaran.

9. Melakukan TINDAKAN SIVIL TIDAK MEMATUHI SEBARANG ARAHAN KEPALA CINA SOSIALIS DENGAN MENUTUP PEJABAT-PEJABAT NEGERI SEHINGGA KEPALA CINA SOSIALIS MELATAK JAWATAN.

10. Memulakan TINDAKAN PROSIDINGH SIVIL TERHADAP KEPALA CINA SOSIALIS DENGAN MEMOHON INJUKSI, WRIT MANDAMUS ( PERINTAH MAHKAMAH MENGHALANG DAN MEMBATALKAN SEBARANG PERINTAH KEPALA CINA SOSIALIS).

11. Tindakan prosiding sivil itu hendaklah di buat atas alasan dan hujah bahawa:-

a. Kepala Cina Sosialis telah ultra-vires dlm kuasa-kuasa nya dan bertindak dengan sewenang-wenangnya.

b. Melanggar hak-hak isitimewa Melayu di dalam Perlembagaan Malaysia.

c. Tindakan Kepala Cina Sosialis itu melanggar dan bertentangan dengan Perlembagaan Malaysia dan tidak sah serta terbatal.

d. Bahawa tindakan rezoning yg dilakukan oleh kepala Cina sosialis itu adalah di buat dengan niat jahat dan curang serta memprejudiskan hak-hak pengundi yg bukan penyokong parti sosialisnya.

e. Mendapatkan perintah injuksi terhadap DUN dan ahli DUN parti Cina sosialis itu drp terus menerus mengurangkan hak-hak isitmewa orang Melayu dan drp melakukan sebarang tindakan yg boleh menjejaskan kepentingan dan perlindungan hak-hak istimewa Melayu di dalam Perlembagaan.

f. Mengumpul bilangan jemaah melebihi 40 orang dan membaca Yassin 41 kali terhadap KEPALA CINA SOSIALIS DAN PARTI NYA DAN PARA AHLINYA KESEMUANYA DAN SETIAP SATU DAN TERHADAP MEREKA YG MENYOKONG MEREKA SUPAYA MEREKA MENERIMA BALA BENCANA dan menjadi ORANG YG HINA DAN TIDAK UPAYA MELAKUKAN APA JUA.

4 comments:

ڤنا مينڠ / PENA MINANG said...

Sedih melihat ORANG MELAYU yang dipermainkan hak mereka oleh kafir laknatullah

Anonymous said...

SLM BRO..BILA KOMUNIS DAP MULA MAINKAN DASAR MERITOKRASI ALA2 S'PORE, KERAJAAN TERPAKSA TUNDUK. YG JADI MANGSA ORG MELAYU JUGAK. TP YG SOKONG DASAR TU PUN SI PENGKHIANAT BANGSA JUGAK, APO NK DI KATO JANGG ADOIYAIII

poppiapap said...

Sikap org Melayu ni dari dulu hingga skg mana ada berubah? Suka enjoy saja, yg pemimpin pulak suka kumpulkan kekayaan saja, buat kerja main2 tak serius, mana nk capai kejayaan. Dh tu boros pulak berbelanja, yg kaya kaum tu jugak. Anak2 pulak tak didik sempurna,dibiarkan ikut suka mereka, akhirnya jadi "dr injek diri sendiri" dan mat rempit! Jika tidak kerana sikap negatif org melayu yg egini, prcayalah, kaum tu takkan akan kaya raya spt yg kita "tonton" sekarang ini. Mereka bijak memanipulasi keadaan, tetapi org melayu biarkan saja mereka menjana sikap tamak haloba mereka dan mengaut apa saja yg ada sama ada disepan atau dibelakang mata kita!!

Anonymous said...

Saya setuju kita baca yasin lebih 40 orang dan 41 kali minta Allah hancurkan DAP terutama LK Malam dan Kapal Sink... Mereka ancaman umat Islam Malaysia