Wednesday, December 30, 2009

Selamat


Husam Musa sudah berani bersuara sinis kepada Nik Aziz dengan menyuruh supaya keluarga tidak mencampuri urusan negeri. Rasanya Husam orang kedua yang bernada sonsang terhadap Nik Aziz.

1. Bila pula kita nak dengan "kaki desak" macam Mahfuz Omar yang mahu ambil inisiatif terbalik mendesak keluarga Nik Aziz supaya jangan campuri urusan negeri. Mahfuz memang terkenal sebagai kaki desak yang berotak kecil. Kepakarannya cuma mendesak entah-entah demo kumpulan pendesak didesak oleh mahfuz. Siapa tahu.?

2. Ustaz Nasha hanya mampu tersenyum kali ini. Celaka..celaka yang keluar dari mulut Nik Aziz adalah merujuk kepada blogger PAS yang anti dengannya. Maksudnya "budak nakal" yang kutuk Nasha telah ditulah oleh Nik Aziz. Bila pula Nik Aziz nak "sampahkan" blogger2 ini.?

3. Kenapa mesti Husam minta Nik Aziz bahagikan family dan politik. Adalah lebih elok cadang asingkan politik dan agama. Nampak sangat Husam lebih idam kuasa daripada fardu kifayah. Nik Aziz sudah tua, mata pun makin kabur janganlah nanti mata hati ditutup terus oleh Allah S.W.T untuk memohon ampun atas fatwa sonsang yang diucapkan dulu.

4. Nik Aziz perlu sedaf makin banyak perkara-perkara pelik dibuat makin jelas hendak ditunjukkan dosa lampaunya. Rosak orang bawahan adalah kerana orang atas yang lemah. Macam situasi hari ini, jahanamnya PAS kerana masih menyimpan orang macam Nik Aziz. Nyanyok sudah tak boleh diubati.

5. Maksum sangatkah Nik Aziz hingga tiada ulama PAS yang boleh nasihatinya? Di Kelantan hanya Tok Guru Lah yang berani tegur Nik Aziz. Dia lebih berani kerana sedar agama dan politik perlu diasingkan. Bukan seperti orang PAS yang menggunakan agama untuk kepentingan politik. Jangan pula Nik Aziz kata Rasullulah juga berpolitik tapi yang Nik Aziz tak nampak politik dulu berucapnya menggunakan mulut dan akal tapi hari ini politiknya berasaskan sifat dendam. Tak boleh samakan.

Tokey - Belum dengar pemimpin PAS minta Dr. Rosli hidup berasing dengan isteri keduanya. Dapat Phd tapi bahlol dalam hal berkahwin. Mana Nasruddin Tantawi yang hebat memecah rumah tangga orang lain. Bila kena batang hidung sendiri berlari menyorok diri. Apa jenis Ketua Pemuda tak boleh nak urus anak buah yang tidak mengisytiharkan isteri. Yang anehnya berbangga belajar agama dari PAS dan kuliah mingguan Nik Aziz.

Siapa yang salah, PAS atau Nik Aziz.?


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

5 comments:

Frodo Baggins said...

nasarudin tantawi tgh jaga isteri dia kat rumah kot.


>>___________<<

YANG GAMBI said...

Salam Tokey, celako..celako..celako itulah sumpah yang pernah ditujukan kepada UMNO...... Allah telah menterbalikan sumpah kepada PAS......

matrengganu said...

Nash tantawi sedang jaga bini dia :

No 1 muntah2
No 2 Sakit dada
No 3 baru bersalin
No 4 Kendur urat lutut

no 5 (tanpa wali) sedang mabuk2

MK IV said...

satu persatu bala turun menimpa kepala nik ajis dan rakyat kelantan akibat doa-doa mereka.

TAAVEEKUN PERAK said...

salam tokey garam manis.
deme puak juak PAS yang hampas ini dah advance dari ajaran ALquran.sebenarnya mereka menjadikan Islam Sekadar Alat Politik ... (Na'u zubillahi Min Zaa lik) ...