Wednesday, August 26, 2009

Teoh Gelisah Lobang Sudah Pecah.

Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock sebenarnya telah membuat banyak tuntutan menggunakan peruntukan yang diberikan kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) antara bulan Mac 2008 dan Julai lalu.

Beng Hock juga kelihatan gelisah, tidak tenang dan dilihat mundar-mandir sewaktu siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor dijalankan di pejabatnya sehari sebelum dia ditemui mati di tingkat 5 Plaza Masalam pada 16 Julai lalu.

Berdasarkan siasatan tersebut, Beng Hock ialah individu yang bertanggungjawab menyedia dan mengesahkan kerja-kerja menggunakan tuntutan ADUN berkaitan yang diperuntukkan sebanyak RM500,000 setahun.

Ia antara keterangan yang dikemukakan oleh saksi inkues ke-16 iaitu pengawai penyiasat SPRM Selangor, Mohd. Anuar Ismail pada prosiding inkues siasatan kematian Beng Hock yang masuk hari ke-14 hari ini ketika disoal oleh peguam pemerhati bagi suruhanjaya berkenaan, Datuk Abdul Razak Musa.

Bagi menyokong keterangan tersebut, Abdul Razak yang juga Ketua Unit Pendakwaan SPRM mengemukakan empat dokumen yang diperoleh daripada komputer riba Beng Hock ketika siasatan dijalankan.


Gobind, please do a ceremony for hantu Teoh to denied this statement. SPRM sudah pecah lobang merampas berkotak-kotak dokumen tuntutan yang dibuat oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kampung Baru dan Pengurusan Kilang
Haram Selangor, Ean Yong Hian Wah

2 comments:

bungaraya said...

Mungkinkah Teoh terlalu berbangga dengan kerjaya sebagai orang yang memainkan peranan mengesahkan semua peruntukkan parlimen seorang YB itu? Dan beliau suka bercerita kepada kawan-kawannya akan rasa bangganya? Atau out-spoken? Dizaman ini memang ramai orang spt itu. Bahkan melakukan perbuatan zina sekalipun, mereka berasa bangga dan bercerita akan perbuatannya itu dengan rakan-rakan. Betapa hebatnya ia sebagai jejaka muda. Nak nak kalau "batang"nya panjang 8 " dan besar seperti lengan!!!!Bangga tak bertempatlah katakan.

kelambuharimau said...

cina senang..agak2 dah kantoi terjun je..tapi kita ni islam..di tuduh lak macm2 berbulu dan nyirap darah bila PAS tuduh umno korupsi..dahla kelurkan fatwa ahli pAS masuk syurga..ahli umno..d neraka..hampeh!