Monday, August 10, 2009

Selangor Bangkit : Elok PAS Keluar Daripada Pakatan Jahat


1. Sudah banyak dalil yang menunjukkan PAS tidak berupaya untuk menegakkan syiar Islam apatah lagi mahu menubuhkan negara Islam seperti yang termaktub di dalam fasal 3 perlembagaan PAS.

2. Dalam insiden arak di Selangor, PAS seperti sudah dimandram oleh pakatan jahat langsung terkedu bila isu itu meletup. Adala seorang dua pemimpin yang bertegas tetapi daripada pucuk pimpinan PAS haram menyorok kepala takut dengan ‘abang besar’ Selangor yang menyinga.

3. Jangankan kata nak bersuara PAS di Selangor lebih eloklah ishtiharkan diri itu keluar daripada bermukah dengan pakatan jahat supaya kekusutan yang ada dapat dileraikan.

4. Bila chi-bai dari Negeri Sembilan menghina tokoh agama Dr. Ridhuan Tee, PAS langsung tidak memapah beliau. Janganlah berkira sangat walaupun saudara kita itu bernada seperti kerajaan tetapi demi agama sentimen kebencian terhadap kerajaan pusat PAS harus kikis.

5. Itu baru satu cabaran yang dihadapi PAS. Dulu Karpal Singh sudah warning ‘langkah mayatnya dahulu jika mahu menubuhkan negara Islam’. Apa yang PAS belajar daripada kalimah itu.? Tiada pelajaran berguna untuk PAS tetapi hanyut dibuai keseronokan kuasa yang ada.

6. Bukankah lebih manis dugaan yang saudara kita terima itu PAS cepat-cepat bantu melindungi supaya selari dengan perjuangan PAS, PAS for all atau membangun bersama Islam. Bagaimana PAS mahu mentarbiahkan bukan Islam jika begini sikap PAS tentang Islam.

7. Tekadkan pendirian, ini tidak jika seseorang itu bernada tegas dalam hal agama PAS tidak setuju kononnya berlidah UMNO. PAS mahu menjaga Islam tetapi sikap dan etika PAS lebih memijak kesucian Islam hanya dengan satu tujuan untuk meraih undi bukan Islam.

8. Kekalutan yang wujud hari ini bila Islam dipijak-pijak tanpa ada sokongan daripada parti dengan tagline ‘membangun bersama Islam’ sudah cukup untuk rakyat menilai PAS bersama pakatan jahat yang hanya gilakan kuasa tidak lebih daripada itu.

9. Jika beginilah sikap dan cara kepimpinan PAS maka akan tinggal sejarah sebuah impian untuk menubuhkan negara Islam seperti yang diidam-idamkan kepimpinan terdahulu PAS.

10. Hayatilah dugaan yang diberi oleh Allah untuk PAS menilai semula sikap setelah habis melacurkan kesucian Islam itu demi ‘politic survival’ dan dendam kesumat yang direka-reka menjadi santapan halwa telinga di setiap ceramah.

11. Ini yang PAS harus fikirkan, tingkah laku DAP yang membenci Islam / Islamiphobia wajarkah PAS terus bekerjasama.? Yang mana lebih penting dan selari dengan fasal 3 perlembagaan PAS. Mengukuhkan ukhwah Islam atau undi dan sokongan yang dibuat-buat menampakkan PAS seperti keldai yang boleh ditambat dimana-mana.

12. GM tidak perlu bercakap tentang Anwar Ibrahim kerana kelmarin seluruh Johor sudah berteriak mewakili suara GM, “ANWAR PENGKHIANAT MELAYU”


1 comment:

Anonymous said...

SLM BRO..BILA SI CIBAI2 TU SEMUA DH NAIK TOCANG, PAS PUN BLH TUNDUK MCM BABU HAMBA SAHYA JEK. MARUAH PAS DAH KENE GADAI KAT KEDAI PAJAK GANTUNG DAP 100%!!