Monday, July 11, 2011

Demo Bersih Hanya Mahu Jahanamkan Keharmonian Rakyat

Biadap..! Ini yang dikatakan mahu pilihan raya yang adil?
kepala bapak dia terbalikkan bendera kebanggaan

Perhimpunan Bersih tempoh hari langsung tak kedengaran teriakan perusuh mahukan pilihan raya yang adil. Jeritan yang menyatakan 8 tuntutan kepada Agong dan juga SPR. Suasana yang jauh berbeza dengan pelancaran Bersih dulu. Dalam pelancaran itu, siap dengan gendangan dan plakad 8 tuntutan.

Ini adalah suasana yang biasa bilamana PAS dikudakan oleh PKR dan DAP untuk meramaikan majlis seperti ini. Menjerit-menjerit dan terus menjerit. Digasak polis kena maki dengan rakyat kesemuanya orang PAS yang buta hati dan pendek akal.

Yang kedengaran hanyalah laungan 'hidup rakyat', 'hancur UMNO', 'reformasi' dan takbir. Mana sorakan mahu dakwat kekal? sorakan mahu hapuskan undi pos. Risalah penerangan pun tidak diedarkan. Plakad jauh sekali nak ditunjukkan.

Apa yang berlaku sabtu hari itu tidak lebih daripada tindakan mahu merosakkan keharmonian negara. Habis semua peniaga tak boleh menjalankan aktiviti seperti biasa. Kerugian mencecah puluhan ribu ringgit.

Apa sumbangan Bersih pada negara? pada peniaga dan pada rakyat jelata.

Perlu difikirkan ucapan PM semalam
“Jangan ragui kekuatan kami. Umno ada tiga juta ahli. Jika kami dapat himpunkan sejuta ahli, ia lebih daripada cukup, kami boleh menawan Kuala Lumpur.
“Jika kami hendak mencetuskan huru-hara, kami boleh. Tetapi kami mahu mempertahankan undang-undang Malaysia, kami mahukan keamanan"
Dalam pada itu, dalam ramai-ramai melayu yang menjerit dan merusuh semalam langsung tak nampak si mata sepet yang jadi kaki bakar dan tukang arah budak-budak melayu ini. Mana ada Cina yang sanggup berbasah dan digasak polis. Semua itu penakut piang. Bagi rasuah memang kuat.

Tengok gambar yang bersepah dalam internet ada tak muka bukan Melayu? Banyak lagi gambar yang kami ada .... sedikit tak sampai 5% muka Cina dan India. Baca The Unspinners ada butiran statistik tangkapan.

Dari 1,693 tangkapan yang dibuat oleh polis, berikut adalah pecahannya:

1) Melayu 1,657: 1506 (Lelaki), 1,493 (Lelaki dewasa), 13 (Lelaki kanak2)

151 (P) Pecahan umur 148 (Perempuan dewasa) 3 (Perempuan kanak2)

2) Cina 11 (L)

3) India 12 (L)
4) Lain2 13: 12 (Lelaki) 1 (Perempuan).

Jumlah keseluruhan 1693 org. Bukan Melayu khususnya DAP tidak sampai 3% pun.

1 comment:

Anonymous said...

aku sedih tengok gambar Melayu yg terbalikkan jalur gemilang ..sejahat2 Cina sejahat2 jepun, sejahat2 Korea..atau mana2 lah nak membuat gitu dgn bendera negara mereka tidak dibuat nya tetapi Melayu yg tu sewenang2nya mencaci kesucian bendera tanah ayer dia sendiri mcam tu..apakah jenis binatang tu!!!!