Wednesday, December 31, 2008

Ayat Quran di rumah ibadat bukan Islam


Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) bercadang mengenakan tindakan terhadap rumah-rumah ibadat bukan Islam yang menggunakan simbol-simbol kesucian Islam termasuk ayat-ayat al-Quran di bangunan mereka.

Ayat-ayat itu didakwa digantung di beberapa tempat di rumah ibadat mereka.

Malaysiakini difahamkan Jais akan mendapatkan penjelasan daripada pengurusan rumah ibadat terbabit sebelum tindakan tersebut diambil.

"Kita kini dalam proses untuk mengadakan perjumpaan dengan mereka kerana mahu mendengar penjelasan mengapa mereka menggunakan ayat Quran di rumah ibadat mereka.

"Orang ramai yang mengadu kepada Jais mengenai perkara tersebut, mereka memberitahu ada sejumlah rumah ibadat yang berbuat demikian," kata sumber-sumber hari ini.

Bagaimanapun, sumber-sumber enggan memberitahu lokasi dan jumlah umah ibadat yang berbuat demikian di Selangor.

Sumber-MalaysiaKini

GM-tahniah PAS atas keterbukaan anda mentadbir negeri bersama rakan-rakan baik anda. Jika dulu anda 'fatwakan' kerajaan (UMNO+MCA+MIC) berkawan dengan bukan Islam adalah kafir..Kini apa pula 'fatwa' anda adakah gagasan anda yang mendapat 'rahmat tuhan'..Ibarat lakonan P.Ramlee "Ye Dinda tak sangka, kanda berdua mempunyai hati yang sungguh bussuukk"...JAIS tak boleh sewenang-wenangnya nak ambil tindakan...KHALID SAMAD pasti bantah silap-silap sanggup berperang nak jaga 'tentera-tentera salib' yang dah bagi Shah Alam untuk beliau tadbir

No comments: