Wednesday, November 19, 2008

Dulu Haram Belaka, Kini Semuanya Halal


Nik Aziz pernah kata DAP dan syaitan sama sahaja. Hukum Dewan Ulama' PAS Kelantan 1963: "Orang-orang Islam yang berkongsi kuasa dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram". Kenyataan ini pernah dikeluarkan oleh pemimpin PAS. Sekarang ini PAS tidak berkongsi kuasa dengan DAP di Pulau Pinang, Perak dan Selangor? Sekarang lihatlah bagaimana "syaitan" yang digelarkan oleh Nik Aziz ini telah mempermainkan ayat suci Al-Quran di Perak.

Pada 13 November 2008, dalam Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, Prof. P. Ramasamy mempertikaikan isu dominasi orang Melayu dalam sektor awam di negeri itu. Lupakah Ramasamy bahawa ada juga kalangan orang Melayu yang dimaksudkan itu termasuklah ahli-ahli PAS? Mereka ini juga mengundi memberi kemenangan kepada Ramasamy di Batu Kawan. Bila sudah menang, Ramasamy lupa jasa pengundi yang naikkan dia sebagai Timbalan Ketua Menteri.

Bila PAS mahu dibuka kepada bukan Islam, apakah boleh terpakai lagi hukum mengkafirkan UMNO di Kampung Banggol Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981?
Pada waktu itu, Haji Hadi mengatakan "Pas menentang Umno bukan kerana namanya Umno, tetapi kerana Umno mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir dan mengekalkan peraturan jahiliah. Disebabkan itu, perjuangan menentang Umno adalah jihad dan jika mereka mati dalam perjuangan itu, mati mereka adalah mati syahid."
Siasah Daily melaporkan bahawa hasrat untuk membolehkan orang bukan Islam menyertai PAS bakal menjadi kenyataan tidak lama lagi apabila retreat PAS di Langkawi meluluskan kertas pelaksanaannya.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata, "ia patut disegerakan" manakala Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, "sudah sampai masanya." Nik Aziz dan Haji Hadi nampaknya sudah menghalalkan semua yang dulunya dianggap haram. Tinggallah PAS pada nama sahaja, setelah dijajah oleh golongan-golongan Erdagon tajaan Anwar Ibrahim.

No comments: