Monday, July 06, 2009

8 Julai : KEJAM vs Sokong Saiful


Masih ingatkah lagi program yang pernah dianjurkan Anwar kononnya bagi membersihkan dosa-dosa Anwar dimata umum.? Untuk siri liwat kali kedua, dosa Anwar pasti tidak dapat diampunkan lagi oleh seluruh rakyat Malaysia.



Makin dekat tarikh perbicaraan makin mengelupur panas kebenaran dirasai Anwar. Peliwat itu mengarahkan anak-anak cicak supaya datang ke Mahkamah Tinggi Jalan Duta kononnya untuk memberi penjelasan kepada rakyat bahawa Anwar telah all out dianiaya oleh kerajaan. Bagaimanakah kredibiliti seorang pemimpin ‘keadilan’ melancap nikmat keadilan itu.? Belum berperang Jeneral sudah mengangkat bendera putih tanda surrender ditangan seorang lelaki muda.


Setahu GM sehingga ke hari ini masih belum jelas kelihatan bibit-bibit konspirasi yang di dakwa oleh Anwar dalam hal liwatnya kali ini. Tiada petanda jelas kerajaan mahu mengulangi sejarah 1998 yang benar-benar telah dirosakkan Anwar. Anwar sekali lagi menggunakan pendekatan media trial atau contempt of court dalam menghakimi kes liwat keduanya. Adakah KEJAM ini tahu makna perjuangan keadilan yang selalu dilaungkan mereka.?


Apa yang ditakuti Anwar.? Rasanya sudah acap kali tulisan mengenai peliwat ini ditulis oleh penulis-penulis maya mempertikaikan kredibilitinya khusus dalam cubaan Anwar membersihkan namanya. Jika Anwar takut bersumpah sepertimana Saiful, mahkamah adalah tempatnya. Anwar punyai pasukan peguam dan sokongan umum yang ramai tidak seperti Saiful yang lebih dilihat keseorangan.


Manakala, Saiful langsung tidak punyai pengalaman menghadapi perbicaraan high profil seperti ini berbanding Anwar yang lebih ‘berpengalaman’ dan kemampuan. Beza antara keduanya adalah kekuatan mental dan keyakinan. Saiful berkeyakinan dia dianiaya dan bersedia mental dan emosi tetapi Anwar hilang kesemua nikmat itu tahu diri bersalah atau Anwar tidak mampu lagi menutup keaiban ciptaan sendiri.


Menjelangnya 8 Julai, satu lagi sejarah moden negara akan tercipta. Sejarah yang pasti akan dikaji oleh seluruh pengamal sejarah politik tanahair kerana alasanya bumi bertuah ini tidak memerlukan pemimpin rendah moral dan penggadai maruah bangsa memimpin bumi Malaysia ini.


Saiful adalah inspirasi lambang keberanian seorang lelaki membuka keaiban pemimpin yang tidak serik akan kesalahan lalu. Anwar sekali lagi telah mengecewakan pemuja taksubnya tetapi paling dikesali Anwar juga telah mengecewakan isteri dan anak-anak khususnya.



6 comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

Bro,
kita ada nama baru kata bro parpu iaitu REJAM.ok juga maksud nya.bravo bro.

revolusi pedang srikandi said...

salam ziarah..
anwar pasti tumbang..

Ashley Ahmed said...

Salam Ziarah,

Mlm ni tak de Kah Kah?

Moga keadilan berpihak pada yang benar.

MK IV said...

ANWAR PENAKUT....
ANWAR TAKDE TELOR...
ANWAR PENAKUT....
ANWAR TAKDE TELOR...
ANWAR PENAKUT....
ANWAR TAKDE TELOR...
ANWAR PENAKUT....
ANWAR TAKDE TELOR...
ANWAR PENAKUT....
ANWAR TAKDE TELOR...
ANWAR PENAKUT....
ANWAR TAKDE TELOR...
ANWAR PENAKUT....

Anonymous said...

tangguh lagi...ptuiih...lepas ni aalasan aper la pulak...telor bengkak kene gigit tungau kot..

Gedung Akal said...

Kah..kah..kah..
Melayu memang bebal dan bodoh.
Ada ke patut bahasa Inggeris tak mahu belajar..tak mau jadi bangsa maju ke?
kah...kah..kah..kah..
cuba tengok pilem tamil...tak kisah campur aduk bahasa tamil dan english...kah..kah..
adakah mereka nampak bodoh? tidak..mereka lebih bijak dari melayu...kah...kah..kah.. Lihatlah penutur Tamil di Malaysia ini...mereka lebih suka bercakap english dan mereka hebat! kah...kah..kah..kah..Melayu memang bodoh tolak bahasa inggeris dalam sains dan matematik.
Melayu nak jadi bodoh macam orang Perancis danJepun juga...Melayu tak mahu jadi orang Tamil yang bangga cakap english..Melayu bodoh..kah..kah..kah..

kahhh..kah..kah..Melayu bodoh