Saturday, April 25, 2009

01hb Jun Mengkuang Bebas Daripada PKR


Berkemungkinan:

23hb May - Penamaan Calon Pilihan Raya Kecil Penanti
31hb May - Pembuangan Undi
01hb Jun - Mengkuang bebas daripada PKR.

Konsep pertandingan 5 penjuru kalah mati. Antara yang akan bertanding adalah BN, PKR, PAS dan 2 calon Bebas.

Yang pasti rakyat marhaen Mengkuang terpaksa juga turun mengundi kerana permainan gila manusia-manusia gila politik. Semoga kali ini, Mengkuang akan dibebaskan daripada PKR..!

2 comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

Generasi muda telah di braiwash untuk membenci segala-gala yang bermakna kebaikan dan kemajuan. Dalam istilah psychology di panggil anti establyshment.

Perkara kanak-kanak tadika di seluruh kawasan gelombang hijau diajar memijak bendera dan gambar pemimpin adalah satu rahsia terbuka. Malah sudah jadi trend pembangkang bila berjaya menawan sesebuah negeri, maka perkara pertama yang akan dilakukukan adalah menurup tadika KEMAS yang tak bersalah. Ianya terjadi di Terengganu zaman Lewat 1998 selepas PRU10, di Perak, Selangor dan Penang.

Di peringkat sekolah menengah dan Universiti pula pelajar diasuh menjadi trend untuk membenci kerajaan yang memerintah. Saya masih ingat ketika menuntut di luar negara pada era lewat 1980an, Pegawai MSD terpaksa membawa pita video Memali untuk menerangkan apa yang sebenarnya terjadi.

Sebenarnya menyemai budaya anti establysment ini akhirnya akan memakan diri pembangkang sendiri. Kelantan , satu-satunya negeri yang telah berada dalam cengkaman PAS selama 18 tahun telah menunjukkan penularan budaya anti establysment dalam kehidupan seharian..buktinya rusuhan di stadium bola sepak KAFA vs pasukan NS.

PAS / PKR/DAP dan PR hendaklah sedar menyemai budaya tersebut akhirnya akan memakan diri. Memang senagn mengarah golongan muda memberontak,knonnya kebangkitan golongan mahasiswa.....terpelajar... sebab naluri darah muda memang nak tunjuk lagak,sebab terasa tertekan kerana masih tidak independent secara kewangan... tapi ingat strategi memakan diri dan akhirnya negara yang akan musnah.

PAPA GOMO said...

SALAM BRO...
HE HE HE..
KAWAN SIBUK LAH BULAN NI DENGAN OPERASI MAK NYAH..

JANGAN LUPA BELIKAN ROKOK 10 KARTON UNTUK KAWAN DI LANGKAWI TU.

HA HA HA
NIK AJIS KATA ROKOK HALAL..
ERK???
HA HA HA