Wednesday, September 28, 2011

Namewee Cibaikan Suara Melayu


 Anak haram Namewee buat hal lagi.

Kali ini dia bantai suara Melayu Utusan Malaysia. Bagi yang berfikiran open minded mungkin akan berpendapat tiada kesalahan pun untuk Namewee bersikap macam itu. Yang dalam PAS dan PKR pasti sokongan.

Bagi depa tiada sebab kerana Namewee hanya meluahkan perasan. Pundeklah....

Api kemarahan orang melayu terhadap Namewee bukan baru. Sejak dari video klip Negarakuku, anak haram ini sudah menjadi kemarahan orang melayu. Tambahan, sikap prejudis DAP yang membela ibarat menyindir orang melayu yang dianggap kolot.

Apa yang dilihat, Namewee macam tak boleh terima kritikan surat khabar yang menilai filem dan perilakunya. Dia diberi privillage kerajaan untuk terbitkan filem walhal pe'elnya langsung macam orang gila yang mencari publisiti.

Orang Melayu banyak yang makan hati dengan sikap kerajaan. Bengang dengan sikap Nazri Aziz yang mengalu-alukan kedatangannya di Parlimen masih belum lagi padam. Namewee buat hal lagi...

Kalu macam ini kebebasan menulis pun tak boleh diterima untuk apa dasar Buku Jingga mengagungkan kebebasan mutlak untuk bersuara.

Keberanian Utusan Malaysia untuk menulis komentar perihal filem berdasarkan penilaian jujur kerana kesedaran orang melayu terhadap senario politik melayu yang serba masalah. Bercakap mengenai bangsa akan dilabel sebagai perkauman.

Bukankah kelihatan bait-bait penindasan  apabila orang melayu seakan-akan takut untuk berbicara mengenai bangsanya sendiri.

Namewee tidak boleh dikutuk. Dia kebal dan anti-daripada kutukan. Orang melayu macam Nazri Aziz yang liberal dan tak paham akan gelegak kemarahan grass root terhadap Namewee cibai.

Harus diteliti maksud tersirat dalam video ini. Menghentam Utusan Malaysia seolah-olah Namewee ajak orang melayu berentap bergaduh sebagai anak jantan. Kata-kata kesat yang berjela-jela ibarat mencibaikan orang melayu dan mahu seluruh dunia tahu akan sikap kolot orang melayu.

Orang melayu yang menguasai politik dinasti bumi ini. 

Bagi Namewee, cibai ini mahu memberitahu bahwa orang melayu disini penakut dan tidak berani untuk berbuat-buat terhadap dominasi bangsanya dalam segala segi.

Dia boleh berkata menyokong 1 Malaysia tetapi dia fahamkah maksud slogan tersebut secara menyeluruh.

Kita harus tahu Utusan Malaysia adalah suara yang mewakili orang melayu. Harus diingat sejarah itu.

2 comments:

putra merdeka said...

huhu

Anonymous said...

Mengapa salahkan budak hingusan tu... kita dah buat silap. Bagi muka terlampau banyak melebih-lebih pada dia orang ni sejak dulu lagi. Tapi sampai sekarang tak belajar-belajar. Sekarang dia orang panjat kepala kita, kita marah. Please wake up, guys...