Wednesday, June 30, 2010

Tee Keat Sedang Dipinang PKR?

Ini boleh jadi betul, Tee Keat sudah tiada apa-apa lagi dalam MCA. Dia bertanding Presiden tapi tumpas straight set dengan Chua Soi Lek.

Sebelum ini pun dia pernah suara mahukan jawatan tambahan Timbalan Perdana Menteri II sama lidah dengan geng Cina dalam Pakatan Rakyat. Ingat.!

Blog Putra Merdeka ada hint pasal hal ini:-
Berita terbaru berlegar kuat mengatakan yang bekas Presiden MCA ni nak masuk PKR. Semalam sewaktu YB Dato Rahim Bakri Timbalan Menteri Kementerian Pengangkutan menggulung beliau telah ditanya oleh beberapa Ahli Parlimen Kerajaan dan Pembangkang berkenaan harga pembelian EMU yang dikatakan 'jauh' darpada harga pasaran yang sebenar.

Ada cerita disebalik pembelian EMU ini, dikatakan pembelian ini dibuat hanya beberapa hari sebelum Menteri yang kalah kepada pelakon lucah dalam mengekalkan jawatan Presiden parti itu berhenti.

Ada yang mengatakan bahawa harga pembelian ini jauh melebihi harga pasaran sebanyak 500 juta ringgit. Wow! kalau betul lah khabar ini maknanya ada pihak yang 'kenyang' dengan 'hasil' dari 'rompakan' dalam pembelian EMU tersebut.
Kena ingat, Tee Keat dan Chua Jui Meng adalah geng sama masa konflik MCA selepas PRU 2008. Daripada beberapa sumber, Tee Keat sedang 'dipinang' geng Cina PKR untuk tarik dia join parti yang nak terlingkup tuh.

Antara imbuhan, kerusi Ampang akan diserahkan kepada dia untuk bertanding bila MCA Pandan mahu reject Tee Keat yang dah jadi papa kedana.

So, Zuraida gedebe dah boleh cari alternatif nak bertanding PRU akan datang.

Untuk itu, sapa-sapa yang ada info boleh email pada blog ini.

No comments: