Thursday, October 08, 2009

Nizar Burut: Kamu Juga Ada Rasuah Politik

PAS mendakwa BN melakukan rasuah politik kepada Tentera dengan mengatakan BN menyogok Tentera dengan menawarkan bantuan pendidikan untuk anak tentera, pembinaan kolam renang, gelanggang futsal dan perkhidmatan internet tanpa wayar.

Ini pun PAS kata rasuah politik. Bila PAS dengar ada pihak berjanji itu ini terus depa angin menyirap kata itu adalah rasuah politik.

PAS terlupa dengan apa yang pernah komplot pembangkang lakukan untuk meraih undi. Kita ulangkaji kelakuan sumbang PAS sebelum ini.

Di Permatang Pasir, komplot pembangkang dalam kempennya mengatakan jika Salleh Man menjadi YB Permatang Pasir, Anwar Ibrahim akan melantiknya sebagai YDP MAIPP. Strategi Anwar adalah untuk meraih sokongan pengundi Melayu untuk memberi sokongan kepada PAS takkala isu Kg Buah Pala menjadi hangat ketika itu. Anwar belagak mahu
menjadi YDP Agong.

Sebelum itu, Anwar dan komplot pembangkang berjanji mahu menghapuskan DEB jika komplot pembangkang ditabal sebagai pemerintah dan Anwar menjadi PM. Strategi Anwar dia mahu undi kaum bukan Melayu iaitu Cina dan India mengundinya dan memuja sebagai pembawa sinar gemilang kepada bumi Malaysia.

Itu baru isu nasional yang Anwar dan komplot pembangkang berstrategi. Dalam berpilihanraya, komplot pembangkang lantang mahu menurunkan harga minyak, harga barang dan memberi hak samarata kepada rakyat yang menyokong jika mereka ditabal sebagai pemerintah. Sampaikan menghapuskan hak Melayu PAS bersorak mengikut jubo Anwar. Depa mahu undi bukan Melayu kepada PAS. Ye..PAS for all.

Jika ini depa berkata itu sebagai janji pilihanraya adalah wajar jika Zahid Hamid juga berjanji untuk membantu kebajikan Tentera kerana dia adalah manusia yang bertanggung jawab untuk menjaga kebajikan Tentera. Bukan seperti Khalid Ibrahim yang menjadi CEO Gutrie tetapi gagal menjaga kebajikan pekerja ladang kali sibuk depa perjuangkan polisi gaji siling pekerja ladang.

Inilah politik komplot pembangkang yang tidak matang dan hanya tau menuding jari mengatakan depa saja yang betoi dan bijak. Depa sudah terlepas cakap menyokong komunis kali ini depa beriya-iya mahu undi Tentera yang telah terguris hati.

4 comments:

Anonymous said...

woi tokey ko jgn nak buat fitnah. pas tak pernah nak buat rasuah politik macam ko cakap tu bahlol

ko nie bukan tokey garam tapi tokey fitnah

geram gile said...

anon 10.43

ko tu yang bahlol sebab hari2 banyak harakah yang tayang ubat konek kuat.

orang pas cam ko ni yang kaki buat fitnah.

bodoh macam mahfuz omaq

Anonymous said...

aku sokong dgn geram gile

Anonymous said...

aku mengambil kesempatan ini untuk mengatakan kesian pada melayu selangor yang angkat khalid ibrahim jadi mb. dia telah banyak berjasa kepada selangor dengan mewujudkan banyak kuil dan tokong.

tahniah kepada melayu selangir