Friday, April 30, 2010

Mahfuz Kata Bantu Rakyat. Kenapa Dibazirkan RM Juta.?


Pooddaahh...

Mahfuz 'bean' Omar cuma tahu bercakap pandai. Selain itu, kelebihan dia kuat mendesak kerajaan untuk ditubuhkan suruhanjaya. Kosong dan tidak berisi.

Mahfuz mengulangi tonasi tidak berfaedah golongan pembangkang di Malaysia. Mereka cuma sibuk berpolitik siang malam hinggakan boleh dikatakan 'Tiada hari tanpa politik' di Malaysia. Begitulah Mahfuz 'bean' Omar.

Mahfuz diketahui sudah memberi amaran kepada KP Selangor untuk tidak bercelupar dalam insiden kematian Aminul Rasyid. Ya..benar, seluruh rakyat Malaysia bersimpati atas tragedi malang itu. Rasionalnya, Polis tidak boleh diletakkan sepenuh kesalahan pada mereka. Buat salah tak buat pun salah.

Yang lawaknya pasal statement Mahfuz ialah dia cuma mahu membantu rakyat..!

Apa maksud bantu rakyat yang Mahfuz kata. Mengelirukan rakyat lagi penting pada mereka untuk diambil kredit merosakkan keharmonian negara. Diketahui, insiden ini adalah untuk melarikan perhatian pada isu yang lebih besar dalam PAS. Isu RM4 juta yang didedahkan oleh Kickdefella.

Jika benarlah nak bantu rakyat, sepatutnya RM4 juta yang dibazirkan untuk operasi memburukkan orang lain lebih berfaedah untuk membantu miskin tegar di kawasan kepunyaan PAS. Duit rakyat itu yang lebih berfaedah untuk Mahfuz riuhkan.

Pembangkang terutamanya PAS hanya mahu mengalihkan perhatian rakyat terhadap pembaziran wang rakyat kerajaan Kelantan seprtimana yang didedahkan Kickdefella. Sepatutnya PAS bermuhasabah, bersandarkan kepada iman dan amal bukannya terus menabur fitnah.

Kita fikirkan secara rasional, PAS lebih mengharapkan kerja-kerja fitnah untuk menjatuhkan orang lain daripada PAS mempercayai kekuasaan Allah taala dalam hal berpolitik dengan memohon petunjuk jika buntu menyelesaikan masalah politik.

Pemimpin PAS tidak berpijak dibumi nyata. Sudah bercanggah dengan prisip perjuangan parti yang dahulunya berlandaskan undang-undang dan hukum Islam. PAS kini jauh tersasar dan lebih material serta ideologi makin tersasar dari asal.

"Syaitan pun menangis melihat kelakuan PAS"

Umum: Tun M Dedah Perbuatan 'Buang Tebiat' Pak Lah

Blog Tun M mendedahkan perangai buang tebiat Pak Lah yang mendapat special advisor daripada KJ dan juga budak Tingkat 4. Hangpa boleh baca dengan tenang kat sini:-
1. The Edge Financial Daily, an article by Joseph Chin (The Edge, April 22nd) as well as Brunei Times reported a substantial oil producing offshore area in the South China Sea, namely Block L and Block M, were no longer a part of Malaysia.

2. Malaysians and the Malaysian media did not ask how this came about. It would seem that the loss of a huge oil producing area that had apparently belonged to Malaysia is okay.

3. Block L and Block M had been claimed by Malaysia based on historical facts. Accordingly, Petronas entered into a production sharing contract with Murphy Oil to start drilling to produce oil. It is estimated that the reserves amounted to almost 1 billion barrels.

4. Abdullah Badawi negotiated with the Sultan to get back Limbang in Sarawak. In return he agreed to surrender the two blocks to Brunei. No Petronas representatives were present, only foreign office staff and the foreign affairs adviser to the PM.

5. As we all know Abdullah triumphantly announced that he had settled the Limbang claim with Brunei (here). No mention was made of the two blocks.

6. Brunei disclaimed (here) that they had agreed to give up Limbang. The foreign office and Abdullah did not rebut Brunei's statement.

7. Now it is made clear that the two blocks are no longer a part of Malaysia.

8. Abdullah has caused Malaysia to lose at least US100 billion dollars (about RM320 billion) of Malaysia's oil in this agreement.

9. Can Wisma Putra please explain why it did not stop Abdullah.

Bagi yang kurang arif dan tak berapa faham, boleh cuba kaji kat blog Melayu Bersatu
Dalam dua blok ini dianggarkan terdapat minyak bernilai lebih kurang USD100 billion... banyak tu beb

Kalau harga mnyak naik lagi ke USD160/barrel tak doubel nilai tu... pergh pecah kepala memikirkan berapa bebalnya seorang manusia bernama Pak Lah ni

Menurut kisah Che Det si tundun dari Kepala Batas dan Pak Mentua Khairy Jamaludin ni bersetuju untuk menyerahkan dua blok minyak ni untuk mendapatkan balik pulau Limbang...
Siapa siapa dari Wisma Putra yang mengikut Pak Lah ke Brunei untuk rundingan tu mesti di buang kerja ataupun diturunkan pangkat ke gred ofis boy tahap fail SRP pasal orang yang ikut tu pun sama bodoh....
Jika diikutkan sudah banyak kerosakan yang berlaku sepanjang 5 tahun pentadbiran Pak Lah. Bagaiman silapnya Tun M mengutip dan mendidik Anwar Ibrahim hingga rosak keharmoniaan negara ini begitu juga silapnya Tun M melantik Pak Lah sebagai PM seterusnya mengubah landskap geopolitik hari ini.

Kita tidak boleh prejudis, layakkah KJ untuk menjadi Timb Menteri.?

Thursday, April 29, 2010

Diam Anwar Tandanya Setuju.


Rasanya sudah banyak pendedahan berkaitan Anwar Ibrahim didalam blogosfera yang dipaparkan dengan pelbagai bukti. Susur jalur Anwar Ibrahim dari mula-mula terlibat dengan demonstrasi jalanan, salah guna kuasa Timb. PM sampailah pendedahan perilakunya yang mempunyai nafsu luar tabii.

Banyak blog yang konsisten menceritakan pasal anak Ibrahim ini. Dari cerita dalam opis sampaila kepada cerita dalam kelambu, semua telah didedahkan dan dibogelkan.

Jika cerita bab saman 100 juta Anwar pada Muhyiddin Yassin dan Anifah Aman, dia cukup lantang dan berani untuk berhujah. Tapi kenapa, blogosfera tidak diambil tindakan oleh Anwar.?


Kenapa Anwar diam membisu tidak mahu mengambil tindakan pada blog-blog yang terang-terang mengaibkan dia. Tak beranikah atau Anwar sudah hilang buah keradut. Sangat menghairankan apabila tidak pernah timbul pun niat Anwar untuk mengambil tindakan menyaman berbillion ringgit pada blog-blog yang mengaibkan dia sekeluarga.

Blogosfera pakatan mungkin berpendirian, Najib juga tak pernah menyaman blog-blog yang memfitnahnya dalam kes Altantuya. Pokoknya, Najib sudah bersumpah laknat berulang kali dalam masjid dan pentas ceramah menafikan pembabitannya.

Adakah kita pernah dengar Anwar mahu bersumpah laknat tidak 'membontoti' pembantunya dan lain-lain orang. So what..!

Tak payahlah nak kata rakyat akan terus bersimpati pada Anwar. Zaman itu sudah lama berlalu. Zaman sekarang makin ramai yang meragui anak Ibrahim ini. Makin ramai pihak-pihak yang mendedahkan siapa Anwar sebenarnya.

Konklusinya cukup mudah seperti kata orang-orang tua...diam tandanya setuju. Diam Anwar tentang pendedahan ini tandanya, Anwar mengiyakan segala-galanya...

Wednesday, April 28, 2010

Nizar Antara Contoh Kiasu Yang Melampau


Asalnya aku mahu berehat seketika tetapi teman-teman lain rancak melemparkan kekecewaan atas suasana politik yang berlegar sekarang. Rasanya gatal jemari ini untuk menaip apa jua pandangan yang boleh dikongsi bersama.

Ketika PRK Hulu Selangor, sewaktu ceramah di Kalumpang Nizar dengan angkuh membangkit sentimen perkauman yang melampau dan fitnah yang dashat. Aku yakin ketika itu bersepah Polis dan orang UMNO yang mendengar ceramah itu.

Ini cabaran untuk UMNO. Siapa yang mahu membela Najib bila dia difitnah sampai macam tuh. Siapa yang mahu menjadi Hang Tuah membela maruah tuannya. Takkan perkara serius macam ini mahu diharapkan blogger menjadi benteng hadapan yang sudah sedia mengorbankan nyawa.

BN tak perlulah di buat post mortem kemenangan di Hulu Selangor kerana jika bukti ucapan Nizar itu tidak diambil peduli. Ini adalah virus yang tersedia di depan mata dan perlu dinyahkan.

Kita tak perlu mengharapkan lagi undi orang Cina kerana orang macam Nizar sudah bersepah-sepah disini. Baik dia Melayu atau Cina, pokoknya Melayu itu yang lebih suka menghancurkan negara ini.

Bagila label apa pun pada Nizar. Penderhaka, komunis, sosialis, opurtunis atau Ah Chong dia tak ambil peduli.

Perlu diketahui, sifat Nizar tidak mendatangkan rasa pelik. Dia berdarah Cina dan bukan terlatih dengan kesopanan bangsa Melayu menjaga maruah. Sikap Nizar adalah kesinambungan ultra kiasu orang-orang Cina.

Jenis bangsa yang tidak mahu mengalah...

Monday, April 26, 2010

H.Selangor: Dah Halau Zaid...Rehat 3 Hari..!


Aku dah letih...Zaid pun dah kena halau..Anwar Ibrahim dah makan penampor..aku nak rehat 3 hari..!

Sunday, April 25, 2010

H.Selangor: Bye..Bye..Anak Berahim

video

Di hujung lagu korang tengok Azmin sedang berdrama seronok akan kekalahan Zaid Ibrahim.

H.Selangor: Banyak Pahala Kita

Aku sangkut jem ke KKB. Baru lepaih sembang dengan 1 budak Kelantan. Marah betoi dia kata PR kalah. Dia kata Malaysiakini dan Anwar Ibrahim lapor PKR menang.

Banyak pahala kita lapor benda yang betul.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

H.Selangor: Terkini...

Ini maklumat baru diterima:-

Hj. Zaid Ibrahim bersama rombongan PKR sudah pack baju melayu dan songkok untuk pulang ke Tropicana. Hj. Zaid Ibrahim dah ready menerima kekalahan sulung PKR untuk tahun ini. Tadi pun sudah kelihatan Khalid Ibrahim sudah bersalaman dengan jentera BN seolah-olah sudah bau kekalahan di Hulu Selangor.

Difahami, Hj. Zaid sudah menelefon sahabat-sahabatnya mengajak kerumah untuk minum bersama-sama. Aku tidak bersangka buruk mungkin air sejuk saja sebagai hidangan kekalahan.

Dia sudah bertaubat...

Keputusan tidak rasmi, BN menang di Ladang 15 dengan 118 majoriti.

6.35PM - Diberitakan Anwar Ibrahim tak puas hati pasal undi pos. Dia berhujah katanya PKR selalu mementingkan keselamatan. Pasal tu dia sayang Polis dan agensi kerajaan lain. Mungkin dia fikir depa semua boleh bagi undi kat PKR. Temgoklah betapa sayangnya Anwar membela S.Kugan dan tak pernah salahkan Polis.

Undi Pos - BN solid

Kg. Cina, Batang Kali - PKR 488 dan BN 188

Ikutkan ketika ini BN lead dengan majo 500 undi

6.45PM - Kg. Sg. Boya BN menang dengan 1013 dan PKR 366

6.50PM - Kuala Kalumpang - BN 128 dan PKR 98

Taman Bunga Raya 2 - BN 157 dan PKR 85

7.10PM - SJK(C) Kalumpang - BN 254 dan PKR 858

Kg. Ulu Bernam

7.15PM - Kuala Kubu Baru - BN 793 dan PKR 853

Ampang Pecah - BN 781 dan PKR 578

7.30PM - Kg Baru Cina, KKB - PKR menang majo 370

7.45 - Sg Boya - BN 246 dan PKR 39

Sg. Choh - BN menang 324

Update - BN 24,649 dan PKR 22,986 rosak 34. Majo 1,683

Ok, sampai disini laporan aku. Aku nak pergi halau Hj. Zaid Ibrahim dan Anwar Ibrahim keluaq dari Hulu Selangor.

Sapa nak ikut aku...

H.Selangor: Justice Untuk Sepol.

Aku berjalan-jalan disini. Lepaih tu terjumpa banner sahabat kita yang teraniaya dikelompok pejuang BN.

Anwar sibuk nak berdebat dengan Najib di KKB. Dengan Saiful pun dia tak lepas inikan pula nak 'sparing' dengan Najib.

Debat dulu dengan Saiful di mahkamah baru fikir nak ajak debat dengan orang lain.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Saturday, April 24, 2010

H.Selangor: Duit Jadi Penentu


PKR akan main bangsat. Korang percaya tak.?

Macam nie, PKR dah habis bullet nak hentam BN. Isu 'cert' calon pun depa dah habis modal cuma Sam Ketot yang biol dendang cerita tuh bila berceramah di Sg. Boya malam tadi.

Last kad PKR nak debat dengan PM. Hulubalang depa macam biasa Anwar Ibrahim. Kenapa depa riuh sangat nak debat padahal isu APCO dah dijawab dan syarikat omputih tuh pun dah respon. Anwar terdesak buka silat mau debat. Dia dah boleh buat sebelum PRK lagi.
PKR akan main bangsat dengan kempen pakai duit. Istilah kasar, politik wang. Dengaq cerita PKR akan beli semua kenderaan yang akan bawa pengundi kelak. Daripada depa tak yakin menang lebih baik puas hati BN tak dapat undi.
Ini amaran aku pada BN, PKR akan bagi jumlah yang lebih tinggi daripada apa yang depa dapat dari BN. Jika kereta dah ditugaskan bawa pengundi dengan jumlah tertentu, PKR akan bagi lebih lagi supaya kereta itu keluar terus dari Hulu Selangor. Musti depa suruh pegi KLCC, Muzium Negara atau Sunway Lagoon bawa isteri dan anak-anak.
Hasilnya apa pun tak dapat.
Strategi ini pernah berlaku dulu pada PRU 1999 dan berkesan.
Petugas BN yang ditugaskan perlu fikirkan parti bukan cap agong kerana orang yang terdesak macam Anwar sanggup buat apa saja. Tengoklah bila dia sanggup labur bagi RM500 untuk setiap keluarga yang ada. Asal pacak bendera PKR mesti dapat tapi kalau pacak bendera BN samseng PKR akan maki hamun.
Syaitan suka orang main politik macam PKR.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Friday, April 23, 2010

H.Selangor: Anwar Sedang Menipu Rakyat

10.50PM - Tu dia sheikh datang teguih bukak silat ayat Al-Quran. Kisah perang badar santapan pemulaan. Lepaih tuh bukak cerita APCO. Hebat sheikh.

Bila nak sumpah laknat tak raba bontot Saiful..!

Errkk...! Dia tengok Azmin sambil kenyit mata.

Rindu kot.!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

H.Selangor: Jom dengaq PKR Menipu.

10.10PM - Sam ketot berucap mic terpaksa ditarik kebawah sikit pasal tak cukup inci. Sam kelentong habis rakyat Sg. Boya pasal cert Kamalanathan. Bodohnya, Sam dia tak baca blog. Dah riuh 1 malaya orang kata Poji tuh menipu.

Dia bukak cerita cek RM1,000 yang Najib bagi siang tadi. Silapnya Sam, dia tak tau orang sini marah dengan Khalid Gagap lepaih tuh kutuk Najib yang dah bagi komitmen isu tanah Sg. Boya. Ceramah depa memang dapat tepukan pasal orang kita memang suka cerita tahyul nie. Aik..! Sam dah habis kelentong.

10.20PM - La pengacara kata Zaid berani pasal letak jawatan Menteri. Kaki putaq memang depa tera. Weh dol..Zaid berenti pasal kalah jawatan Ketua Bhg UMNO Kota Bahru.

Aku tak dengaq lagi komitmen PKR nak majukan Hulu Selangor. Alih-alih isu APCO (Anwar Punya Colleque Onboard) yang depa dendang. Bila yang telinga nie nak dengaq komitmen PKR bantu rakyat.

Kutuk memang no.1 tapi habuk pun tarak...

Hangpa ada dengaq PKR nak majukan Hulu Selangor.?

Takdak kan..!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

H.Selangor: Woi Mahfuz...Pak Tam Pun Tak Mau Kaki Botol.

Ini yang aku cedok dari sahabat blog. Boleh ringankan jari klik kat sini
Orang Kuat PAS Kuala Kubu Baru, Haji Ariff Kamaruddin atau lebih dikenali sebagi Pak Tam bersama 25 veteran pas yang mengumumkan keluar dari pas hari ini, antara sebab mereka keluar parti :-
  1. Mendakwa perjuangan pas telah lari dari landasan sebenar, sudah lah telah lari dari landasan perjuangan, dakwanya lagi, pas langsung tidak mengambil endah tentang nasib ahli dan penyokongnya.
  2. Sebelum berkuasa, pas berjanji macam-macam dengan ahlinya, janji mereka akan mendahulukan kebajikan ahli dan penyokongnya. kini bila sudah berkuasa, segala janji-janji itu hilang.
  3. Bila ada kematian atau kenduri kendara, muka YDP PAS kawasan pun tak nampak, dulu semasa pemilihan, janji nak bantu ahli, janji itu lah janji ini lah, bulan bintang pun dia janji, tapi bila dah menang, dah jadi YDP batang idung pun langsung tak nampak.
  4. Kecewa kerana calon PR ni seorang yang rendah moralnya dan tidak sepatutnya pas menyokong calon yang rendah moral macam ini.
  5. Jadi untuk tidak mahu menambah dosa kerana bersubahat, jadi lebih baik kami keluar daripada pas, kerana kami tidak mahu bersubahat menyokong peminum arak dan kaki judi.
Eloklah kalu dah sedaq, kami yang dok main blog tiap-tiap hari dah lama tau PAS itu tunggang langgang, tipu orang kampung. PAS dulu betoi memang berjuang untuk agama tapi PAS hari ini sangat memalukan.
Syaitan pun menangis tengok kelakuan PAS hari ini.

H.Selangor: Nasib PKR Dihujung Tanduk


Sambungan daripada posting aku sebelum ini. Sini dan sinun

Kita perlu ucapkan tahniah kepada PAS kerana selagi hayat Nik Aziz ada depa mahu mengerah keringat Tok Guru kesayangan kita semua. Apa dosa Nik Aziz sampai dikerah tenaga tuanya untuk kepentingan Anwar Ibrahim.

Ketika ini, Anwar Ibrahim memerlukan sentuhan ajaib Nik Aziz bagi menghantar Hj. Zaid Ibrahim ke pintu Dewan Rakyat. Azmin Ali berasa sangat gembira dengan perkembangan yang berlaku di Hulu Selangor.

Pada Azmin, reaksi segera Khalid Ibrahim yang mahu jentera PAS 'take over' kerja-kerja di Hulu Selangor adalah petanda baik untuk menyekat kemaraan Hj. Zaid Ibrahim ke Parlimen. Azmin optimis, orang PAS terutamanya orang melayu Hulu Selangor tidak menyenangi pelantikan Hj. Zaid sebagai calon berdasarkan spy-spy Azmin yang bergerak dalam kempen Hj. Zaid.

Gerak kempen PKR sangat memalukan Anwar sehinggakan terpaksa mengharapkan sentuhan ajaib Nik Aziz untuk mengubah senario.

Menurut sumber dalaman, strategi Fuziah Salleh menghebahkan 'SMS Blasting' ke seluruh Hulu Selangor langsung tidak menepati sasaran. Fuziah Salleh telah diherdik Anwar dalam satu mesyuarat jentera kerana membazirkan dana yang dibekalkan oleh Singapura.

Nasib Anwar bagai telur dihujung tanduk. Walaupun mendapat suntikan dana daripada 'kerajaan' luar, strategi itu dilihat tidak menjadi. "Apa punya peel orang-orang Hulu Selangor, duit dah dapat apa lagi yang depa semua nak"...Anwar mengeluh sendirian.

Mau atau tidak, selepas Nik Aziz turun dari kapal terbang melalui orang dalam Anwar meminta sokongan terakhir Nik Aziz. Bagi Anwar, selagi hayat Nik Aziz ada, selagi itulah dia mahu memperkudakan pengaruh Nik Aziz.

Bagi Anwar, Nik Aziz adalah pendita usang kesepian yang layak digelar 'Ulama Terompah'

H.Selangor: Amaran Kaler Oren.!

Ini maklumat yang aku baru terima:-

Ini kerja lucu, Sam Ketot Chief AMK nak kumpui 10,000 AMK dari seluruh negara. Strategi dia nak bikin kecioh, sesakkan jalan, upah budak mundar mandir lintas jalan dengan taktik memperlahankan proses orang nak pegi buang undi.

Lucu Sam nie, nak kumpui 200 orang pun dia tak mampu, inikan pula 10,000.! Mana dia nak cari. Budak-budak dia sini pun makan sardin hari-hari.

Woi..Sam Ketot lebih baik hang tengok budak-budak AMK Serendah. Depa semua nak sabo pilihanraya. Ketua AMK situ dah rembat duit dan budak-budak takda duit nak isi minyak motor bikin panas.

Diberitakan juga, Mb Kedah pun dah tarik muka dengan PAS Pusat. Sebab musababnya adalah dia takmau jentera dari PAS Kedah turun membantu menangkan kaki botol.! Mb Kedah memang rasional tak macam Nik Ajis yang kata jihad, Mb Kedah kata buang masa. Macam-macam PAS flip nie.

Aku nak cabaq rakyat Hulu Selangor, budak-budak PAS dan 3 suku AMK nie hangpa semua kena halau. Sikit hari lagi Hindraf nak masuk estet. Ini kepala samseng kita kena halau. Kita mahu Hulu Selangor nie aman damai dan takda pemimpin tidak bermoral macam Zaid 'Stallion'.

Nanti aku tulis lagi...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Thursday, April 22, 2010

H.Selangor: Idea Tarak...Blogger PAS Cipta Isu.

Blogger pakatan memang 3 suku especially budak Subang Jaya anak jati Terengganu nie. Boleh klik sini.

Kah..kah..kah..memang 3 suku budak Subang Jaya nie.
Kah..kah..kah..kerja budak-budak PAS cuma tahu memfitnah sampai terbarai rumah tangga Rohaizat. Jahat betoi..

Lepaih nie apa lagi yang mahu depa spin jadi santapan fitnah untuk penyokong-penyokong depa.?

Depa akan cipta fitnah macam nie.
1. Kamalanathan ada girlfren melayu duduk Rawang.
2. Kamalanathan pernah curi pensil masa darjah 2.
3. Kamalanathan pernah join budak-budak estet curi rambutan rumah ketua Kg. Sg Choh.
4. Masa majlis pelancaran beras baru dia pernah korek hidung akibatnya virus H1N1 merebak.
5. Pernah pergi makan kedai mamak ambil kari kambing tapi riuh kata ambil kari lembu.
6. Pernah terlibat dengan lumba haram di estet Sg. Gumut, Kalumpang.
7. Pergi Pasar Borong Selayang tak bayaq parking lepaih tuh kena saman.
8. Dia dah berumur 44 tahun tapi belum pergi Sg. Ganges untuk cuci dosa.
9. Dia percaya Anwar main bontot. (Yang nie kami semua percaya)
Apa lagi idea bodoh blogger pembangkang yang depa nak spin.?

H.Selangor: Duit PKR Rezeki Kita.

Tadi aku tulis plan B PKR yang sibuk tabur duit untuk beli undi. Depa memang banyak duit pasal dapat funder dari Singapore dan juga Yahudi. Ini kita boleh baca kerana setiap ceramah yang PKR buat tak pernah buat rounding minta derma.

DUN Ulu Bernam, pengundi kat situ dah kenyang dapat duit. Ucapkan terima kasih kerana bantu ringankan beban dan dapat durian runtuh bila tiba pilihanraya.

PKR cuma mampu bagi duit dan berjanji melangit sorga untuk rakyat Hulu Selangor. Trend yang sama dalam setiap pilihanraya kecil yang disertai PKR.

PKR tidak mampu perintah. Janji cakap pandai menipu rakyat itu saja kelebihan yang ada pada depa.

Jika PKR dah tabur duit, apa yang boleh pengundi buat adalah ambil saja rezeki depan mata. Tapi bila masuk tempat mengundi terus pangkah BN.

Nilai semula apa yang telah BN lakukan. Depa bukan gila berjanji tapi siap beri bukti dah ada depan mata. Najib pun kerja siang malam nak jaga negara, apa yang Anwar buat kerja siang malam untuk rosakkan maruah negara.

Duit PKR rezeki kita, sapu dan jangan toleh kebelakang. Jika berpilihanraya pun depa boleh beli undi, entah macamana bila dah jadi satu kerajaan, negara pun boleh dijual beli.

Fikirkan maruah dan anak cucu kita.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

H.Selangor: PKR Akan Menang.

PKR akan memenangi PRK Hulu Selangor dengan cara yang sangat kotor dan menjijikkan pernah berlaku dalam sejarah politik moden negara.

Sudah hilang nilai demokrasi kerana tekanan dan 'despret' mahu berkuasa. Percaturan Anwar Ibrahim dengan tidak meletakkan Dr. Halili dan memilih Hj. Zaid Ibrahim kerana sumber kewangan yang tidak perlu dibazirkan.

Plan B PKR, beli undi jika tidak mahu maruah tercalar selepas gelombang pemimpin keluar secara besar-besaran.

PKR sangat terdesak dan maruah PAS sangat murah.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Monday, April 19, 2010

H.Selangor: Murahnya Maruah PAS


Bercerita tentang PAS memang seronok. Mereka sudah hampir 50 tahun wujud diatas muka bumi ini. Daripada berfahaman ekstrem hinggalah menjadi sekular melampau.

Politik PAS mudah dibaca dan senang diagak. Biarlah apa jua fatwa dan gambaran tentang Islam ditangan PAS pasti PAS mampu merubah mengikut acuannya. Jika perkara tersebut tidak memberi keuntungan maka ditentang habis menghasut ahli.

Tetapi jika memberi keuntungan politik jangka panjang nescaya syaitan pun menangis melihat kelakuan PAS. Mengkritik PAS bukan kerana membenci tetapi kerana mengenangkan penat lelah pejuang terdahulu PAS, sangat menyedihkan pejuangan PAS hari ini.

Politik PAS hari ini mudah sangat ditipu kerana alasan keterbukaan dan penerimaan tanpa melihat kebelakang dan belajar daripada sejarah lampau. PAS hanya pentingkan duniawi dan bagi mereka Islam hanyalah nama dan bukan suruhan yang perlu dikembangkan.

Ulang semula apa yang diputuskan di dalam mesyuarat ke-6 Jawatankuasa Kerja agung PAS:-
Perkara 5.5 - terdapat cadangan supaya PAS menerima kerjasama/bantuan dari orang-orang bukan Islam.

Setelah menerima pandangan dari Dewan Ulama Kelantan, inilah jawapan kata putus:

5.5.1 - PAS sama sekali tidak boleh/dilarang bekerjasama dengan MANA-MANA pertubuhan yang bukan Islam.
Harus ingat kapasiti Nik Aziz ketika itu adalah sebagai Ketua Dewan Ulama dan Pesuruhjaya PAS Kelantan dan Nik Aziz menentang keras dengan DAP dan mana-mana parti yang tidak 'Islamik' berdasarkan 'ketinggian' ilmu agama.

Tapi selepas PRU ke-12, PAS berubah terus dan menerima dengan hati terbuka gabungan parti 'tidak islamik' sebagai rakan yang disanjung.

Inilah kenyataan Nik Aziz yang banyak melukakan hati penyokong ekstrem PAS.
"Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahlah DAP, syaitan pun saya boleh terima"
Di Hulu Selangor, PAS terpaksa dikerah tenaga untuk memenangkan calon tidak bermoral ibarat meludah kelangit terkena muka sendiri. Calon yang ditonjolkan PKR adalah calon yang pernah dibenci, dicaci PAS kerana fahamannya yang tidak mempercayai kewujudan tuhan.

PAS tahu luar dalam Zaid Ibrahim malah pernah berdoa solat hajat melaknat manusia itu.

Keadaan di Hulu Selangor lain. PKR cuba rebranding Zaid dengan imej baru. Semua billboard, kain rentang dan risalah pasti diletakkan gelaran HAJI bagi memenuhi permintaan PAS untuk menyedapkan ahli dan penyokong.

PAS sedar dengan cara itu saja mampu untuk menutup sebelah mata dan menahan hati yang marah. Apa boleh buat, keinginan untuk berkuasa dan gilakan undi PAS sanggup dikudakan apa saja.

Mungkin PAS terlupa sejarah. Blog ini akan mengingatkan sejarah PAS. Pada tahun 2004, Hj. Zaid Ibrahim menang besar untuk kerusi Parlimen Kota Bahru atas tiket BN. Selepas pada itu, Kelantan dilanda banjir besar paling teruk sepanjang 20 tahun.

Apa yang diucapkan Husam Musa dalam roadshow ceramah telah dilupai oleh rakyat Kelantan dan penyokong PAS amnya. Katanya, banjir ini adalah bala tuhan kerana rakyat memilih seorang pemimpin yang tidak bermoral dan diagung-agungkan.

Hari ini apa yang PAS buat.? Dikerahkan tenaga memenangkan calon tidak bermoral itu. Begitu murah maruah PAS digadai semurah pelacur di Jalan Hamzah, Kota Bahru.

Syaitan pun menangis melihat kelakuan PAS...

Sunday, April 18, 2010

H. Selangor: Selamatkan Malaysia Atau Selamatkan Anwar.?


Hari ini di Hulu Yam Bahru, Muhyiddin sudah 'sound' Anwar pasal riuh rendah tuduh kerajaan zalim. Dia minta Anwar buktikan kerajaan zalim.

Baiklah Muhyiddin sudah kasi warning dengan Anwar, la nie kita tunggu Anwar sambut cabaran Muhyiddin. Kalu Anwar senyap bermakna Anwar penakut dan penipu maha dasyat.

Strategi Anwar nampak mudah di Hulu Selangor. Menaikkan billboard di seluruh Hulu Selangor dengan tagline "Selamatkan Malaysia'. Apa yang tidak selamat di Malaysia.? Cuba tulis email dan hantar ke blog ini.

Yang tak selamat di malaysia adalah mempunyai pemimpin talam 2 muka macam Anwar. Siang cakap lain, malam cakap lain. Ini statement Nallakaruppan yang bagi. Dia lebih kenal Anwar daripada Kak Wan mengenali suaminya.

Tagline 'Selamatkan Malaysia' adalah kata-kata provokasi murahan Anwar. Menggambarkan bumi bertuah ini diserang malapetaka yang dasyat. Rasanya belum kedengaran lagi rakyat malaysia takut untuk ke kedai beli susu anak.

Pernahkan kita mendengar laungan amaran bahaya daripada kerajaan bila terfikir untuk membeli belah.? Tagline ini cuma kepingan Anwar yang mahu menonjolkan dirinya adalah penyelamat negara.

Selamatkan Malaysia bukan untuk rakyat tetapi lebih kepada selamatkan Anwar kerana kes liwat II yang bakal menghantarnya ke penjara.

Rakyat Hulu Selangor jangan percaya dengan Anwar Ibrahim, pemimpin talam dua muka yang terang-terang mahu menghapuskan hak keistimewaan orang melayu. Pemimpin yang lebih menjaga bangsa lain daripada bangsa sendiri.

Nanti kita sambung...

Ini untuk Anwar Ibrahim...Hj. Azmin Ali suami kepada Hjh Shamsidar yang punyai skandal terlarang dengan Hj. Anwar Ibrahim bongkak minta BN buktikan Hj. Zaid Ibrahim adalah seorang kaki botol.

Ini yang aku nak kata..cabaran Hj. Azmin sudah disahut tepat jam 12 tengah hari esok akan dibuktikan permintaan takbur Hj. Azmin. Jangan lepaih ini Hj. Azmin spin cerita gambaq Zaid tonggang arak adalah gambaq superimpose.

Zaman superimpose dah tamat. Yang menamatkan tipu helah superimpose orang dia sendiri..Tian Chua.

H.Selangor: Modal Cerita...Zaid Cuci Dosa.

PAS rasa sangat malu.? depa rasa sangat malu dengan ahli dan penyokong. Dulu PAS yang beriya-iya balun Zaid Ibrahim masa dia jadi Ketua Bahagian UMNO Kota Bahru.

PAS jangan lupa ucapan Husam Musa tahun 2005 ketika Kota Bahru dilanda banjir, kata Husam banjir itu adalah bala tuhan kerana Kota Bahru ada pemimpin macam Zaid.

Orang PAS amnya tahu perilaku Zaid yang kuat minum air setan dan 'free thinker' yang tak percaya tuhan.

Malam tadi, Zaid berceramah di Kerling. dia cuba membuka nostalgia ketika masih di dalam UMNO. Zaid berucap, memang benar dia dulu kaki botol. Dalam rumah penuh dengan arak.

Tapi itu dulu, Zaid cuba pancing undi dan salahkan UMNO kerana menjadikan dia seorang yang kuat minum arak. Orang PAS tahu sejarah Zaid.

Untuk membersihkan diri Zaid jelaskan dia sudah bertaubat. Cerita Saidina, sahabat Nabi jadi sandaran Zaid nak cuci dosa dulu.

Mana mungkin Zaid sudah bertaubat..! tak mungkin kerana dalam UMNO dia jadi alkoholik dan kini nak pancing undi Zaid sudah bertaubat. Betul ker Zaid dah bertaubat.?

Sudahkah Zaid bertaubat depan Nik Aziz untuk komfomkan dia benar-benar bertaubat, atau kerana Zaid sudah pergi umrah maka dosa-dosa silam sudah terhapus.

Politikus macam Zaid sanggup buat apa saja untuk tipu rakyat. Dia keluar UMNO kononnya kerana prinsip. Itu semua alasan bila menjadi orang yang terdesak.

PAS tahu Zaid lompat pun kerana dia kalah di Kota Bahru. Jawatan Ketua Bahagian gagal digengam dan Zaid pun lompat.

Jika Zaid sudah bertaubat kenapa mesti Hadi Awang terpaksa kerahkan sokongan kepada PAS. Hadi tahu PAS Kelantan dan Terengganu memboikot pencalonan Zaid. Jentera dari kedua-dua negeri pun enggan bekerjasama.

Ini yang tidak mampu dilakukan untuk meyakinkan penyokong kerana depa sudah tau tabiat buruk pemimpin yang berstatus Islam cuma di kad pengenalan.

Manusia memang cepat lupa kerana nakkan sokongan duniawi agama pun sanggup dijual beli. Memalukan

Saturday, April 17, 2010

H.Selangor: Kaki Selak Dah Ready

Itu adalah team selak kain yang diketuai oleh Eli Wong. Jaga-jaga gangguan seksual bakal berlaku.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Friday, April 16, 2010

H.Selangor: Pengundi CIna Dah Kasi Signal


Ceramah di Dewan Cina KKB malam tadi. Ramai betoi orang..!

Hassan Ali konfiden 70 - 75% pengundi cina akan mengundi Zaid Ibrahim. Sejak bila pula Hassan Ali berlidah cina padahal kita tahu hati budi Hassan Ali yang bermuka-muka dengan orang Melayu dan lupa daratan. Rumah dia kat depan Masjid Al-Gufran pun dia perlu sedaq dari mana hasilnya.
Zaid Ibrahim kepala liberal murtad, orang PAS tahu pasal benda ini. Orang PAS juga tak boleh buat-buat lupa bila Zaid berkeras nak saman Nik Aziz pasal pelaksanaan hudud. Tapi nak buat macam mana, pasal undi bukan isu agama PAS gadaikan perjuangan depa. PAS bukan nak perjuangankan agama Islam pun. Depa lebih gilakan undi, itu yang lebih depa khayalkan. Tak percaya boleh klik kat sini
Ish...PAS patut malu bila terpaksa jilat semula kahak hijau yang diludah ke muka Zaid dulu. Blog ini ingin memberi nasihat pada pakcik, makcik, ayah su, pok nik lebih baik hangpa balik tak payah penatkan diri kempen pada kepala murtad dan kaki botol Zaid Ibrahim. Kalu pergi kempen juga ibarat menghina perjuangan Ustaz Asri sewaktu jadi Presiden dulu.

Tuesday, April 13, 2010

H.Selangor:Lauk Terbaik Dari PKR.

Zaid Ibrahim is PKR's candidate for Hulu Sgor. Official announcement at Pakatan ceramah in Serendah tonight.

Alhamdulillah kita ada lauk sedap sepanjang PRK ini. Dijangka perisa RUM dan Wiski akan menjadi santapan umum.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Monday, April 12, 2010

H.Selangor: Masih Nak Sokong PKR?

Parlimen Hulu Selangor, kita mulakan dengan keahlian pembangkang disitu. PKR ada dalam 5,000 ahli dan keahlian itu tidak langsung bertambah malahan makin berkurangan.

PAS, keahliaan dalam lingkungan 4,500 ahli seluruh Hulu Selangor dan DAP cuma keahlian tidak sampai 500 ahli. Dari segi kesepakatan pentadbiran politik ketiga-tiga parti sangat caca marba dan selalu main bangsat satu sama lain.

Mengapa.? Walhal pakatan ini yang memerintah seluruh Selangor. PKR menumpang program PAS dan DAP memperkudakan dokongan PAS. Pakatan ini tidak mampu berdiri sendiri sebagai satu parti yang kukuh. Bertanding nanti pun pakai bendera sendiri bukan bendera pakatan.

Menjelang PRK Hulu Selangor, PAS yang lebih memfokuskan aktiviti ceramah untuk memberi ruang kepada PKR meraih sokongan diatas pentas PAS. PAS yang lebih beriya-iya menganjurkan ceramah untuk kepentingan PKR. DAP dengan ahli cuma 500 sudah menjadi tok dalang wayang kulit dengan PAS dan PKR sebagai pelakon utama.

Tanpa PAS, program PKR akan hancur, tiada pendengar dan tiada sokongan. Jika PKR berbangga dengan keahliaan yang melebihi PAS sepatutnya PKR yang lebih konfiden menjadi dominan dalam mengharungi PRK kali ini. Tak guna PKR letak calon Melayu pasal Melayu PKR tetap jadi balaci DAP sampai bila-bila. Tengoklah betapa beriyanya Karpal Singh membela peliwat untuk jadi pak turut kemudian hari.

Orang Melayu apa lagi yang kita hendak. Nak kontrol ekonomi dah tak mampu, nak kontrol politik Melayu bangsat PKR dah sanggup jual.

Masih nak pilih PKR.? Tengok kat Penang sudah tahu apa yang terjadi.!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hulu Selangor: Suarakan Isi Hati Rakyat.

Sudah jadi benda wajib, bila ada pilihanraya maka timbullah isu pengundi hantu. PKR yang sedang cuba nak pertahankan kerusi dah nampak goyang dengan bala yang sedang menunggu. Makanya pengundi hantu jadi isu sasaran. Alasannya sebab depa sudah 'prank' mahu jadikan alasan kalu sudah kalah.

Baru- baru ini, Khalid Gagap buat statement gila. PKR kalah sure air tak dapat percuma. Itu statement dari seorang yang berstatus Menteri Besar. Jangan kita nak salahkan dia yang penting kita fikir semula macam nie mainan politik PKR bila depa memerintah.

Pernah kita dengaq BN yang kalah 5 negeri nak gertak rakyat masa PRU dulu. Pernah dengaq BN gertak, kalu BN kalah jangan harap nak dapat makan nasi lagi.?

Mainan politik PKR memang kotor. Baru kali ini Selangor terkejut dengan PRK, Khalid sudah kerah tukar pejabat MB ke Hulu Selangor. Sudah 9 kali BN harungi PRK belum dengaq pejabat PM berubah tempat ikut situasi.

Tak mungkin Khalid terpaksa pindah kalu tidak niat jahatnya mahu satu bumbung dengan jentera SPR. Khalid sudah terang kerahkan jentera negeri untuk mainan politik PKR. Itu pun Pemuda UMNO lembab nak spin isu.

PRK kali ini sangat ditunggu-tunggu untuk kuburkan PKR yang bermain dengan teknik politik fitnah yang tidak beretika. Jika PKR kalah bermakna ini tamparan sulong kepada Anwar Ibrahim.

Untuk blogger, selain kita menyerang peribadi calon jangan kita lupakan isu-isu setempat yang mahu disuarakan rakyat. Depa dah lama menyimpan biarlah kali ini kita gunakan kesempatan PRK ini untuk menyuarakan isi hati depa.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Thursday, April 08, 2010

Mahfuz...Hang Memang Tera.


Rugi PAS ada Naib Presiden macam ini. Boleh ringankan jari klik sini dan sini

Wednesday, April 07, 2010

Hulu Selangor: Sam Yang Despret



Malam tadi Sam ketot bagi ceramah di Bukit Sentosa. Walaupun lewat sikit daripada jadual ceramah tetap berlangsung pasal sudah diuar-uarkan di seluruh negara. Dalam blog Sam pun sudah dicanangkan.

Dengaq cerita, Sam nekad untuk balun kerajaan dan mahu tonjolkan pada Anwar dia juga berkebolehan untuk maki hamun kerajaan. Tambahan pula petang itu, Sam dan beberapa orang sudah membuat laporan Polis pasal Najib dan Khairy ada kaitan dengan APCO.

Sam ketot antara shortlist candidate untuk Hulu Selangor. Selain berjawatan Ketua AMK, Sam juga adalah seorang lawyer. Yang orang dan penyokong PKR tak tahu ialah Sam Ketot seorang yang sangat penakut.

Medan info sudah jelaskan pasal Sam Ketot. Klik sini
Pada tahun 2008 Shamsul bertanding Parlimen Dungun tetapi kecundang ditangan Yb Matulidi Bin Jusoh. Anak kelahiran Melaka ini sudah pasti cemburu dengan nasib ramai pimpinan AMK yang jauh lebih menyinar setelah bergelar Yb seperti Amiruddin Shaari, Kesavan, Chai Lee Kang, Nik Nazmi, Nurul Izzah, Sim Tze Sin, Amran Ghani dan lain lain lagi sedangkan beliau sendiri tiada gelaran!

Pernah suatu ketika dahulu sewaktu Chegu Bard menjadi Timbalan Ketua Penerangan AMK, beliau cuba mempengaruhi beberapa Exco meletakkan jawatan beramai-ramai sebagai tanda protes terhadap Shamsul, cerita yang disahkan oleh mantan Setiausaha AMK ketika itu, Sd Johari.
Ceramah Sam malam tadi memang kelakar. Sam dan lain-lain penceramah cuba menggunakan pendekatan mesra alam. Mahu tonjolkan pada rakyat depa semua sangat daif hinggakan buat ceramah pun atas lori.

Jangan tak tahu, lori yang digunakan Sam adalah lori yang membawa lembu ketika Sam ketot buat demo lembu depan pejabat SPRM dulu. Itu kita tak kisah sangat pasal Sam dan Khalid sinonim dengan lembu.

Sebenarnya, Sam terdesak untuk menonjolkan diri tambahan dia disebut-sebut untuk bertanding. Dalam hirarki tertinggi PKR cuma Sam yang tidak berjawatan wakil Rakyat. Dibuatnya, laporan Polis pada PM kononnya mahu tonjolkan imej sebagai orang yang berani dan lantang.

Tetapi apa yang dibuat Sam pada ceramah malam tadi sangat memalukan. Dia berceramah perkara-perkara yang metafora. Ilusi dan penuh dengan bombastik. Tiada langsung kredibiliti sebagai pemimpin. Sam cuma hebat menyatakan perkara yang sudah dijangkakan. Last-last mahu pendengaq boikot Utusan. Itu saja. Marah orang Bukit Sentosa nak disuruh bakaq Utusan.

PKR belum umum calon tapi pengerusi majlis sudah canang Sam adalah calon dari Pakatan Rakyat.

Sam ketot memang despret.

Tuesday, April 06, 2010

Hulu Selangor: Ada Duit Lebih Buat Edaran...

Pada rakyat Hulu Selangor dan jaringan blogger yang membuat liputan sepanjang Pilihan Raya kat sana, cam kan betul-betul wajah pelakon terbaik dan protege Nasruddin Tantaik ini.

Cam dan sentiasa peka pada keadaan sekeliling memerhatikan jika ada tanda-tanda kecurangan seperti ini bakal berlaku.

Mana ada yang duit lebih atau modal lebih dapat daripada 'campaign manager' masing-masing elok cetak dan edarkan gambar ini.

Letakkan dilokasi-lokasi strategik seperti pondok panas, bilik gerakan, traffik light simpang, kedai-kedai makan, kedai mamak dan balai-balai raya Felda. Masjid dan surau adalah digalakkan.

Kita mahukan pilihanraya yang aman, damai, matang dan beretika bukan berpilihanraya seperti kebudak-budakan yang selalu depa buat.

Hulu Selangor: Anwar Akan Bersumpah Malam Ini.

Maaf posting ini bukan mahu mengiklankan eksklusif ceramah oleh Sam Ketot jauh sekali mengangkat Nasaruddin sebagai penceramah yang hebat.

Untuk memberitahu kepada mana-mana pihak supaya mengambil kenyataan ini secara serius. Ceramah ini penting untuk masa depan negara dan juga memperbetulkan segala tanggapan yang tidak elok pernah dikeluarkan. Golongan pemuda, belia dan beliawanis digalakkan untuk hadiri memeriahkan Pentas Pemuda.

Apa yang penting sangat ceramah ini.?

Jangan keliru, ceramah ini penting kepada seluruh rakyat Malaysia kerana akan ada kejutan yang tidak disangka-sangka.

Ok, straight to the point. Aku mendapat khabar daripada Tropicana Office tempat Anwar Ibrahim merangka strategi PKR. Dalam perbualan lebih kurang 15 minit dengan seseorang didalam pejabat PKR. Katanya, Pentas Pemuda malam ini akan ada kejutan.!

Apa kejutan itu.? Ceramah malam ini Anwar akan hadir secara mengejut ke situ. Shamsul dan lain-lain penceramah tak tahu pasal perkara ini.

Katanya, Anwar akan bersumpah laknat malam ini untuk meyakinkan rakyat bahawa beliau tidak meliwat Saiful dan juga bersumpah yang beliau bukan agen Amerika berstatus G4..!

Maknanya, malam ini Anwar akan bersumpah laknat untuk menafikan segala tuduhan yang pernah dilemparkan keatasnya.

Ulang sekali lagi..

Malam ini di Pentas Pemuda Anwar akan bersumpah laknat menafikan segala tuduhan liwat dan fitnah buruk yang dilemparkan keatas.

Mari ramai-ramai kita ke sana. Jika tiada sumpah bermakna Anwar memang kaki penipu.

Awani: Rancangan PKR Yang Mahu Pisahkan Borneo Dari Malaysia


Anwar Ibrahim yang berangan jadi 'Prime Minister in waiting' sudah melangkah jauh untuk menjahanamkan negara ini. Memang kena dengan gelaran 'pengkhianat bangsa' yang dibagi oleh Muhyiddin Yassin. Tindak tanduk Anwar sudah melangkaui jangkaan. Dulu riuh Jeffery Kitingan mahu quit dari PKR pasal tak sebulu dengan Azmin Ali yang ganggu pengaruh Jeffery di Sabah.

Keadaan sudah berubah dan Jeffery sudah mendapat semangat baru. Ini kerana desperado Anwar sudah menawan hati Jeffery untuk memegang kerandut Anwar yang tidak berupaya untuk menolak dendamnya pada Malaysia. So, mana-mana orang yang tabik kat Wan Azizah kononnya baik budi pekerti itu semua wayang laki bini.

Anwar melalui isteri mithalinya Wan Azizah dan bersama-sama Jeffery Kitingan, Christina Liew Chin Jin, Datuk Daniel Tajen dan Datuk Hafshah sudah merangka satu rancangan untuk mendapatkan bantuan campur tangan pihak asing memisahkan Sabah dan Sarawak. Asalnya, rangka niat jahat mahu agen asing mengkaji kedudukan Sabah dan Sarawak.

Pertemuan tersebut berlangsung pada 21 Feb 2010 di Hotel Celyn City Mall, Kota Kinabalu. Mesyuarat tak ramai pasal kerja-kerja jahat macam nie tak boleh ramai orang. Ini adalah mesyuarat pertama untuk kordinasi langkah susulan jika Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan dan habuan terbanyak adalah untuk Sabah dan Sarawak.
Perkara yang mahu dikongsi tentang intisari mesyuarat yang perlu diberi perhatian:-
1. Membuat kajian kearah melaksanakan "Perjanjian 20 Perkara'
kemasukan Sabah dan Sarawak ke dalam Malaysia.
2. Menubuhkan 'International Goverment Comittee'
3. Mengkaji semula 'Perjanjian Malaysia'
4. Mengkaji semula dan mengubah Perlembangaan Malaysia
mengikut kesesuaian.
Membawa masuk pihak asing membicarakan dan menghadiahkan peranan dalam hal-hal perlembangaan sebenarnya adalah salah satu bentuk penjajahan baru. Perkara ini sudah tidak bermakna lagi pada Anwar yang lebih mementingkan matlamat hidup untuk menjahanamkan negara ini. Kerja-kerja syaitan ini dah pun berjalan dan boleh klik kat sini
They are planning to take up their case to the United Nations to hold a referendum on the status of the Borneo states as independent nations.

They no longer want their states to be under the clutches of the Umno-led Putrajaya administration.

Apa sebenar yang untung sangat jika rancangan ini berjaya pada Anwar.?

Harus kasi peringat jika asas-asas Perlembagaan Malaysia sudah berani diusik dan dicemar tangan-tangan luar ini, sudah menunjukkan betapa jahat dan subversif peranan Anwar pada pihak luar yang mahu menjajah negara ini.

Sudah jelas, Anwar Ibrahim bersama agen asing mahu menukar keseluruhan demokrasi negara ini sudah bermula. Tak pasti pula kalu kem Nik Aziz tahu rancangan jahat 'chaos the nation' PKR ini kerana dia pun sibuk mengira batang balak bersama komisen niaga.
Kalau PR perintah negara, Konsulat Israel akan dibuka di Bukit Segambut bersebelahan dengan rumah Anwar.

Friday, April 02, 2010

Awani: Nik Aziz Declare Sedekah Bukan Rasuah.

Sapa kata PAS bersih, memerintah dengan telus dan faton'ah. Itu sudah taksub dan jumud akal fikiran depa. Jangan kerana berserban dan janggut sejemput makanya dia besih sebersihnya. Terkejut bila baca posting blogger upahan PAS yang rancak balun Nik Aziz dan PAS pasal ambil rasuah tapi declare sedekah. Cait, boleh klik kat sini.

Dan bahawasanya Jutapan Sdn.Bhd Dengan pendaftaran No.: 156857 -D adalah sebagai 'Pemohon' bagi tanah seluas 500 ekar yang ebrada di Mukin Pulai Daerah Galas Jajahan Gua Musang. Dan bahawasanya telah dipersetujui bersama diantara pihak tuan dan kami untuk memberi sumbangan derma sperti berikut:

Sumbangan tunai kepada PASTI dengan jumlah sebanyak RM350,00

Sumbangan derma ini akan diderma keluar bagi pihak tuan, setelah kelulusan oleh projek permohonan Jutapan Sdn.Bhd dari oihak Jawatan Kuasa Pertanian Pembangunan Luar Bandar dan Industri Desa Negeri Kelantan. Dengan persetujuan tersebut, syarikat kami berharap pihak tuan dapat memaklumkan surat persetujuan kepada Pengerusi Jawatan Kuasa Pertanian Pembangunan Luar Bandar dan Industri Desa.
Itulah cebisan daripada surat yang kelaur daripada Mr. Pee Ching Chuan keapda Wan Mohd Jamil bin Wan Mahmood, Pnegarah PASTI Negeri Kelantan, yanag pada 31 Oktober 2000. PASTI ialah Pusat Asuahan Tunas Islam, sebuah institutsi dotrinasi anak-anak kecil oleh PAS.

Beratus-ratus pucuk surat dengan format yang sama juga dikeluarkan oleh pelbagai pihak yang menjadi pemohon tanah balak kepada Pengarah Agensi Kerajaan Negeri, Pengarah Urusan NGO yang mesra keajaan, Wakil-wakil Rakyat, Exco bahkan Menteri Besar dan Timbalannya sepanjang 20 tahun pentadbiran ulamak bernama Nik Abdul Aziz di Kelantan.

Didalam majalah Pengasuh bilangan 355 keluaran Jun 1967, Ustaz muda bernama Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat ada menulis,
"Islam sejak ulu sampaila sekarang, bahkan hingga bila-bila pun, tidak akan meletakkan taraf ekonomi sebagai perkara pertama dalam agenda pembagunan manusia.."

"Diatas dasar inilah Islam berjalan begitu lancar sekalipun perekonomian uhajirin begitu meleset dan dikalangan Ansar sendiri begitu kucar kacir kerana sebagaimana diketahui dunia orang yang memegang tampuk ekonomi di zaman awal Islam dahulu ialah Yahudi yang menjadi musuh ketat Islam sejak dahulu sampai sekarang"
Bergerak diatas premis inilah, Nik Aziz rela melihat rakyat Kelantan dirundung kemiskinan kerana baginya pembagunan ekonomi tidak penting. Tetapi yang peliknya, hasil mahsul kekayaan negeri di sifon keluar olehnya untuk PArti PAS dan jenteranya. Lebih buruk lagi, anak-anak kecil mereka pun rela mereka doktrinkan dengan menggunakan duit rasuah.

Apakah di atas kehebatan ini, PAS sekali lagi mengangkat Nik Aziz sebagai Mursyidul Amnya untuk tempoh lima tahun lagi.?


Thursday, April 01, 2010

APCO: Rupanya Ramai Kenalan Anwar Disitu.

Sebelum Anwar heboh dalam ceramah-ceramah seluruh negara menipu orang kampung, kita tanya dia dulu siapa kawan-kawan dia dalam APCO. Siapa mereka dan bagaimana dia boleh mengenali kesemua mereka. Anwar cuma mahu menyalahkan kerajaan konon tetapi sebenarnya dia sudah tersilap langkah.

Tiba-tiba kita terlupa seketika pasal kes liwat Anwar yang sepatutnya dia hadapi dengan bermaruah. Anwar Ibrahim memang bijak mengalihkan perhatian tetapi selalu juga dia tersilap langkah. Anwar ketika ini sudah berjaya mengalihkan perhatian rakyat dengan isu APCO yang dikaitkan dengan pentadbiran Najib dalam pelaksanaan gagasan 1 Malaysia. Anwar mengaitkan gagasan tersebut meniru slogan 1 Israel yang dibuat oleh APCO.

Sebenarnya, Anwar hanya bermain retorik. Mengambarkan kepada umum bahawa Malaysia ketika ini mengikut telunjuk yahudi. Tetapi penjelasan bukan pendedahan yang dibuat anwar di parlimen lebih bersifat persepsi. APCO sendiri sudah mengeluarkan kenyataan tidak wujud sama sekali kerjasama antara kedua pihak. Boleh klik kat sini.

Baiklah, jika Anwar gagal membuktikan secara jelas kaitan itu blog ini boleh mendedahkan kaitan Anwar bersama individu-individu di dalam lembaga penasihat APCO. Jangan kita tersilap pandangan, mereka semua adalah sokongan kuat Anwar di lapangan antarabangsa dan juga terlibat dengan APCO secara langsung. Anwar mempunyai ramai kenalan dalam APCO yang sedia berkhidmat samada dari aspek operasi, peribadi mahupun melaksanakan dasar-dasar umum.

Siapa didalam APCO yang mempunyai kaitan dengan Anwar?

Kita mulakan dengan Stephen Solarz, antara penasihat didalam APCO. Dia adalah bekas ahli kongres US, bekas Pengerusi dewan rakyat bagi Jawatankuasa Hubungan Antarabangsa, Jawatankuasa untuk Hubungan Asian dan Pasifik dan Jawatankuasa bagi Afrika. Stephen dan Anwar sudah lama kenal dan sama-sama dilantik sebagai ahli jawatankuasa eksekutif Crisis International Group. Boleh klik kat sini.

Berikut adalah kenyataan Stephen Solarz yang mengagumi Anwar sebagai Timb. Perdana Menteri yang tidak sehaluan dengan Tun Mahathir. Klik sini

In highlighting this absorptive capacity of Indian culture, Mr. Sen also challenges the notion that Asian values are somehow different from Western values, and that human rights is a Western, and hence foreign concept for the Asian mindset. He would have approved of the response the former New York Congressman Stephen Solarz gave a journalist in Singapore in the late 1990s. The reporter asked him if democracy was after all a Western value, since Singapore's then Senior Minister Lee Kuan Yew and Malaysia's then Prime Minister Mahathir Mohammed had said so. Mr. Solarz replied that he could think of several Asians who would disagree with that view, and they included the Dalai Lama and Anwar Ibrahim.

Stephen Solarz mengenali Anwar Ibrahim ketika dia masih lagi berjawatan Timb.Perdana Menteri. Ketika era reformasi, Stephen secara terbuka melahirkan sokongan kepada Anwar ketika berucap di Persidangan World Trade Organization (WTO) tahun 1999 yang pada masa itu Anwar telah dipecat daripada kerajaan kerana kes liwat.

Sergio Marchi

Sergio Marchi, ahli penasihat APCO boleh klik sini. Seorang bekas Duta Kanada ke WTO. Fakta menarik mengenai Sergio, dia adalah penyokong kuat Anwar Ibrahim dan boleh dilihat sokongannya kepada Wan Azizah. Klik di sini
Earlier, Mr Anwar's wife, Azizah Ismail, met a delegation of Canadian Government ministers who are in Malaysia for the Asia Pacific Economic Co-operation (Apec) forum. Canadian Foreign Minister Lloyd Axworthy and Trade Minister Sergio Marchi met Azizah Ismail at a hotel in a show of solidarity with Mr Anwar, who Mr Axworthy described as a political detainee.

Jadi tidak hairan jika Anwar mempunyai ramai kenalan didalam APCO yang sesungguhnya menyokong dan membantu menaikkan nama Anwar digelanggang antarabangsa.

Aleksander Kwasniewski

Aleksander Kwasniewski adalah bekas presiden Poland dari tahun 1995 – 2005 dan berfahaman komunis. Aleksander semasa pentadbirannya melaungkan slogan “Poland for All” dan polisi ketenteraan ke Iraq. Selain dari Stephen Solarz, Aleksander juga adalah ahli jawatankuasa eksekutif Crisis International group bersama-sama Anwar. Mereka jugalah yang menandatangani perjanjian Annoplis Palestin – Israel yang berat sebelah tidak mahu Israel mengalah dengan Palestin. Selain itu, kedua-dua mereka pernah bersama berkhidmat di University Georgetown. Boleh klik kat sini.

Lalit Mansingh

Seorang lagi rakan baik Anwar didalam rangkaian APCO ialah Lalit Mansingh. Klik sini. Lalit ialah bekas Menteri Luar dan Duta India ke US. Kaitan Lalit dan Anwar adalah kerana kedua-dua mereka ialah ahli kepada International Adivisory Group yang terlibat secara serius didalam Managing Global Insecurity (MGI) Project. Projek ini adalah untuk memelihara peranan US dalam isu keselamatan, implikasi perubahan global dan dasar luar US sepertimana peranan US didalam G20,PBB,IMF dan Bank Dunia. Projek ini dijalankan bersama Brooking Institution, Stanford University dan Center on International Cooperation di University of New York. Mengapa mesti Anwar memainkan peranan yang aktif didalam organisasi yang memberi keuntungan kepada US dan tidak cuba membuat sesuatu kepada Malaysia, tanahairnya sendiri.

Jane Nelson
Selain 4 orang individu APCO diatas, Anwar juga berhubung rapat dengan Jane Nelson. Boleh klik sini. Jane Nelson ialah Pengarah bagi CSR Initiative berpusat di Kennedy School of Government, Harvard University dan Pengarah di Business Leadership dan Strategy di Prince of Waled International Business Leaders Forum. Perkenalan mereka bermula selepas Anwar dibebaskan dari penjara sekitar 2004 – 2005. Anwar dan Jane pernah menjadi speaker utama pada 2005 di Persidangan Accountability di London dimana lebih memberi fokus kepada kepentingan akauntabiliti dan pembangunan abad ke 21.

Elliot Abrams
Elliot Abrams, nama itu sudah membayangkan seorang yahudi yang pro-Israel. Elliot juga teman rapat Anwar dan sama-sama berperanan didalam APCO sebagai ahli majlis penasihat antarabangsa. Sebelum ini, Elliot adalah timbalan penasihat keselamatan US. Pernah berkhidmat semasa era Presiden Ronald Reagen dan juga George W. Bush. Beliau antara playmaker dalam konflik Iran. Pada 7 jun 2007, Elliot dan anwar terlibat secara langsung bersama New Endowment for Democracy (NED) dalam memfokuskan kepada demokrasi global sebagai penceramah utama. Boleh klik sini dan sini.
Sahabat blog pernah mendedahkan Elliot berusaha mempromosikan Anwar Ibrahim diperingkat antarabangsa kerana kononnya Anwar adalah pejuang demokrasi tulen. Klik sini

Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar

Sebelum Anwar berasa bangga dengan penjelasannya walaupun bukan pendedahan secara langsung, kaitan-kaitan individu diatas perlu Anwar jawab dengan fakta dan bukannya retorik ataupun jalan pintas dengan enggan menjawab persoalan peranan mereka bersama Anwar.


Jika APCO sendiri sudah menafikan dan pendedahan Khairy Jamaluddin sini lebih menarik perhatian, boleh disimpulkan Anwar sengaja mahu mencipta retorik untuk mengalih perhatian terhadap kes liwat dan pergolakan yang sedang membarah didalam PKR. Yang jelas, Anwar tersilap menghebohkan perkara ini kerana pekungnya sendiri kini sudah terbuka dan tidak boleh ditutup lagi.

Bagaimanapun satu perkembangan yang sangat menarik dengan retorik yang dibuat Anwar ialah apa yang mahu ditunjukkan Anwar kepada umum atau sebenarnya Anwar sendiri sudah tidak berdaya lagi untuk menghalang 'suara-suara ghaib' mendesaknya melaksanakan misi yang sudah dijalankan. Boleh klik kat sini.

Jika bertaraf Ketua Pembangkang Anwar sudah mengikut telunjuk yahudi bagaimana jika ditakdirkan dia mejadi Perdana Menteri.? Habis digadai bumi yang bertuah ini.